قدس آنلاین - تبریز: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ابلاغ شرح وظایف وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: ابلاغ این شرح وظایف می تواند شرایط و فرصت جدیدی برای حمایت از تولید فراهم سازد.

انتقاد رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ادغام بی وظایف!
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا رحمانی  اظهار کرد: پس از سال ۹۰ و تجمیع وزارت خانه های صنایع و معادن و بازرگانی انتظار می رفت شرح وظایف وزارتخانه جدید نیز از سوی دولت تصویب و به مجلس ارسال شود که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده و وزارتخانه جدید با رویکرد دو وزارتخانه تجمیع شده اداره می شود و ادغام به معانی واقعی اتفاق نیفتاده است.
وی افزود:‌ هدف از ادغام این دو وزارتخانه این بود تا تداخل کاری ایجاد نشود و سیاست های تولید و تجارت در جهت حمایت از تولید ملی همسو گردد چرا که یکی از آن ها واردات و دیگری تولید را وظیفه خود می دانست که این خود یک تناقض به شمار می رفت.
نماینده مردم تبریز،‌آذرشهر و اسکو اضافه کرد:‌ تکلیف ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم این بود تا برخی وزارتخانه ها ادغام و دولت چابک سازی شود ولی تا امروز متاسفانه شرح وظایف وزارتخانه جدید نیامده است.
حمانی تصریح کرد:‌ در شرح وظایف جدید باید معماری مجددی در ساختارهای صنعت،‌معدن و تجارت صورت پذیرد؛ سیاست های روز و کارآمدی تدوین شود تا برنامه های راهبردی نیز بر اساس ساختارهای جدید تدوین گردد.
وی ادامه داد: به تبع این باید هماهنگی شرایط جدید در ساختارها و روابط سازمان های استانی نیز مد نظر قرار گیرد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس روابط بین دولت و بخش خصوصی نیز باید دستخوش تحولاتی شود تا از ظرفیت و حمایت قشر عظیم مردم و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.
رحمانی با اشاره به ضرورت ابلاغ شرح وظایف وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برای تسریع در تحقق اهداف سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی،‌گفت: اگر می خواهیم از ظرفیت دریای بیکران مردم استفاده کنیم و تولید را مورد حمایت قرار دهیم لازم است تا هر چه سریع تر دولت آن را تصویب و به مجلس ارسال کند.
نماینده مردم تبریز،‌آذرشهر و اسکو افزود:‌قطعا شرایط جدید، ابزار جدیدی برای مدیریت موثرتر توسط دولت را فراهم خواهد کرد که می تواند به حمایت از تولید بینجامد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.