مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب که به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهوری ایران دیروز (چهارشنبه) به مسکو سفر کرده است، درباره پیام حجت الاسلام روحانی به پوتین گفت: استقبال رییس جمهوری روسیه از پیام روحانی تاثیر مثبتی در روابط منطقه ای و دوجانبه تهران و مسکو خواهد داشت.

استقبال پوتین از پیام روحانی تاثیر مثبتی در روابط منطقه ای خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین علی اکبر ولایتی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کرده ام و در دیدار با پوتین، پیام حجت الاسلام والمسلمین روحانی تسلیم وی شد.

وی گفت: این دیدار در دو بخش انجام شد؛ در بخش نخست که یک ساعت طول کشید، وزیر خارجه و وزیر انرژی روسیه و همچنین رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و مهدی سناعی سفیر کشورمان در مسکو حضور داشتند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بخش دوم این دیدار بین من و آقای پوتین رییس جمهوری روسیه برگزار شد که حدود نیم ساعت به طول انجامید.

ولایتی افزود: در این دیدار دوجانبه، همکارهای منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

وی گفت: در همکاری های دوجانبه، تهران و مسکو مصمم به داشتن یک رابطه استراتژیک، درازمدت و همه جانبه هستند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در بخش منطقه ای و بین المللی، همکاری های دو کشور در حال افزایش و توسعه است، افزود: در دو سال اخیر همکاری های منطقه ای در روسیه و ایران افزایش یافته و آثار ارزشمند و ماندگاری از خود برجا گذاشته است؛ از جمله می توان به همکاری دو کشور در دفاع از دولت و ملت سوریه اشاره کرد.

ولایتی ادامه داد: در آینده همکاری های منطقه ای با سایر کشورهای که رابطه نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارند، گسترش می یابد.

وی همچنین به نقش روسیه در مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: پوتین بر ادامه همکاری تهران و مسکو در بحث مذاکرات هسته ای تاکید کرد.



** افزایش مبادلات تجاری ایران و مسکو به 20 میلیارد دلار

ولایتی همچنین به روابط اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به امضای قرارداد با روسیه برای ساخت راکتور هسته ای در ایران و درخواست تهران برای تاسیس 6 نیروگاه تولید برق حرارتی در کنار همکاری دو کشور در بحث توسعه حمل و نقل ریلی، پیش بینی می شود روابط اقتصادی دو کشور در سال 2015 به بیش از20 میلیارد دلار برسد.

مشاور رهبر معظم انقلاب همچنین درباره پیام حجت الاسلام و المسلمین روحانی به پوتین گفت: برخورد رییس جمهوری روسیه با پیشنهادهای رییس جمهوراسلامی ایران، در روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای مثبت خواهد بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.