قدس آنلاین- ایلام: بافت قدیمی و سنتی مرکز شهر ایلام و معابر منتهی و ترافیک سنگین متمرکز در آن، یکی از دغدغه های شهرداران و شورائیان مرکز استان در دوره های مختلف به شمار می رود.

طلسم تعریض" خیابان آیت اله حیدری " ایلام شکسته شد

هر چند که در دوره های گذشته و هم اکنون نیز با ایجاد دور برگردانها، تعریض برخی معابر و...، تلاش های خوبی برای برون رفت از این گره های ترافیکی اندیشیده شد اما بعلت هزینه هنگفت و عدم همکاری برخی مالکین، هیچ شورا و شهرداری جرأت ورود به تعریض خیابان اصلی و منتهی به مرکز شهر ایلام( خیابان آیت الله حیدری ) را نداشت و حتی موضوع در سطوح ملی نیز مطرح گردید تا شاید آنان چاره ای بیندیشند.

بالاخره  با تدابیر شهردار کنونی« مهندس حبیب اله منصور پور » و با همکاری، همفکری و همراهی اعضاء شورای شهر ایلام و با تعامل و همکاری مردم، طلسم این خیابان شکسته شد و در یک اقدام ارزنده و ضربتی، تعریض این خیابان در دستور کار قرار گرفت و به نحو شایسته ای عملیاتی شد و مردم اکنون به وضوح مشاهده می کنند که می شود با تدابیر بسیجی گونه و با کمترین هزینه، گره ها را یکی پس از دیگری باز نمود.

اگر چه با تعریض این خیابان برخی از درختان به ناچار قطع شدند و واکنش دوستداران محیط زیست، گروههای مردم نهاد و شهروندان را به همراه داشت اما باید اذعان نمود که هیچ عمران و آبادانیی بدون تخریب(و لو هم اندک ) امکان پذیر نیست.

بدون شک شهرداری و شورای شهر ایلام قطعاً جبران مافات خواهد نمود و به جای چندین درخت که بنا بر ضرورت قطع شده اند، صدها نهال جدید را در این معبر، دیگر معابر و فضاهای شهری غرس و جایگزین خواهند نمود.

اینک که شهرداری و شورای شهر ایلام با همگرایی و در راستای روانسازی ترافیک و زیبا سازی معابر، تلاش های چشمگیری را آغاز نموده اند و تا کنون با ایجاد فضای سبز مناسب در میادین و بلوارها، تعریض، موزائیک فرش، مرمت و آسفالت معابر، ساماندهی برخی صنوف آلاینده، مدیریت سد معبرها و...، اقدامات خوبی داشته اند، می طلبد که مردم نیز بیش از پیش با همکاری و همراهی خود، خادمان خویش را در این مجموعه های خدمتگزار یاری نمایند تا انشاء الله غنچه های نشاط، شادابی و زیبایی یکی پس از دیگری در کوچه پس کوچه های شهرمان بروید و غم و افسردگی از دیارمان زدوده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.