قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در حال حاضر نسبت به شناسایی ۱۱ نقطه در اصفهان که آنتن دهی مناسبی ندارند اقدام کرده و امیدواریم تا ۲ ماه آینده این نقاط کور برطرف شوند.

نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه در اصفهان تا دو ماه دیگر رفع می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسین کشایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: اصفهان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی در بخش های مختلف است که از جمله پتانسیل های استان اصفهان شبکه ارتباطی، مخابراتی و تلفن همراه آن به شمار می رود.
وی با بیان اینکه همراه اول در استان اصفهان ۴ میلیون و ۵۱۸ هزار مشترک دارد، اظهارداشت: از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دائم و ۳ میلیون مشترک اعتباری هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۸۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اصفهان ۸۸.۵ درصد و در شهرستان اصفهان ۱۱۰ درصد است.
وی با بیان اینکه ۱۸۶۲ سایت، کل شبکه مخابراتی استان را سرویس دهی می کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱۵۵ سایت شهری، ۳۱۷ سایت جاده ای و ۳۹۱ سایت روستایی است.
کشایی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۳۱۱۸ کیلومتر جاده اصلی دارد، افزود: ۱۰۰ درصد جاده های استان تحت پوشش شبکه مخابراتی قرار دارند.
وی همچنین ادامه داد: از ۱۱۲۶ کیلومتر راه های فرعی استان نیز ۹۵۶ کیلومتر آن تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۹ نقطه در سطح استان را شناسایی کرده ایم که به دلیل نبود جاده دسترسی مناسب و شبکه حدود ۲۰۰ کمتر امکان آنتن دهی ندارند، ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زیرساخت های راه و برق این نقاط کور نیز آنتن دهی شوند.
وی تعداد سایت های مخابراتی استان را ۱۰ درصد سایت های کشور اعلام کرد و افزود: ۸ درصد ترافیک مخابراتی کشور مربوط به استان اصفهان است و همچنان ۲ درصد ظرفیت جذب ترافیک و مشترک را داریم.
کشایی با تاکید بر اینکه بعد از تهران، استان اصفهان بالاترین سطح ترافیک را در بین شهرهای همطراز خود دارد، بیان داشت: سطح ترافیک مخابراتی اصفهان ۷۳ هزار ۳۰۰ ایرلانگ است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ مشترک به مجموع مشترکان همراه اول در اصفهان اضافه شده است، تصریح کرد: با این وجود شاخص تماس های مطلوب برقرار شده در استان اصفهان به ۹۴ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با تاکید بر اینکه شبکه تلفن همراه هر روز نیازمند به روزرسانی است، گفت: در حال حاضر نسبت به شناسایی ۱۱ نقطه در اصفهان که آنتن دهی مناسبی ندارند اقدام کرده و امیداواریم تا ۲ ماه آینده این نقاط کور برطرف شوند.
وی در ادامه در خصوص نسل سوم موبایل که هفتم شهریور امسال در اصفهان افتتاح شد، گفت: علاوه بر این نیز در حال اجرایی کردن نسل چهارم موبایل و فراهم کردن زیرساخت های آن در اصفهان هستیم.
کشایی دلیل ارتقاء نسل های مختلف تلفن همراه را انجام بسیاری از فعالیت ها از طریق این تکنولوژی عنوان کرد و گفت: نسل سوم و چهارم تلفن همراه به معنای شکستن محدودیت های پهنای باند در شبکه مخابرات است و برای این کار نیازمند تغییراتی در کل شبکه مخابرات هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵۶ سایت موبایل نسل سوم در استان اصفهان جانمایی شده است، افزود: سایت های نسل سوم موبایل (۳G) در ۱۹۰ نقطه اصفهان، ۲۸ نقطه کاشان، ۲۱ نقطه نجف آباد، ۱۷ نقطه خمینی شهر امکان پوشش دهی سرویس را فراهم کرده اند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان یادآور شد: علاوه بر این و همزمان با تکمیل سایت های نسل سوم تلفن همراه در استان، موبایل نسل چهارم را در ۵ نقطه شهر اصفهان دایر کردیم که قرار است تا پایان سال به ۲۹ نقطه افزایش یابد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.