رویترز اعلام کرد: انتشار گزارش مربوط به افزایش سطح ذخیره سازیهای نفت آمریکا، قیمت نفت جهانی را به کمترین سطح در ٦ سال گذشته رساند.

رویترز : قیمت نفت به پایین ترین سطح در ٦ سال گذشته رسید

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) به کمترین سطح در ٦ سال گذشته رسید که این افت قیمت در واکنش به گزارش دولت آمریکا در ارتباط با افزایش سطح ذخیره سازی نفت در این کشور و بالا رفتن نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در بازارها بود.

قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه هشتم بهمن ماه) یک دلار و ٧٨سنت یا چهار درصد کاهش یافت و به ٤٤ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز دیروز یک دلار و ١٣ سنت یا ٢,٣ درصد کاهش یافت و سرانجام در سطح ٤٨ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت خام این کشور در هفته گذشته ٩ میلیون بشکه افزایش یافت و به ٤٠٧ میلیون بشکه رسید که این بیشترین مقدار ذخیره سازی نفت آمریکا از سال ١٩٨٢ است.

تحقیقات رویترز حاکی از افزایش چهار میلیون بشکه ای سطح ذخیره سازیهای نفتی آمریکا تا پایان هفته منتهی به ٢٣ ژانویه (سوم بهمن ماه) است. این در حالی است که بر اساس برآوردهای موسسه نفت آمریکا این مقدار هفته گذشته ١٣ میلیون بشکه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، اختلاف قیمت دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی در معاملات روز گذشته به چهار دلار، بیشترین مقدار خود در ماه گذشته است.

جان کیلدوف، از صندوق مالی انرژی اگین کپیتال در این ارتباط گفت: انجام فعالیتهای به روز رسانی در بیشتر پالایشگاههای آمریکا سبب افزایش مازاد عرضه نفت شده است و ممکن است فشار بیشتری به قیمتهای نفت وارد شود.

وی ادامه داد، تقاضا برای محصولات پالایشی تنها نقطه قوت بازارهاست اما برای غلبه بر میزان مازاد عرضه نفت خام کافی نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.