مدیرکل حراست کمیته امداد کشور گفت: متاسفانه استفاده خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای الگوی تربیتی فرزندان را دستخوش تغییرات زیادی کرده که با گذشته بسیار متفاوت است.

 تغییر الگوی تربیتی فرزندان بدلیل استفاده خانواده‌ها از ماهواره‌

 به گزارش ایسنا،سیدحبیب شکرابی در مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست اداره‌ کل کمیته امداد کردستان در سنندج اظهار کرد: در عصر امروز با دو ویژگی مهم انفجار اطلاعات و انقلاب ارتباطات روبه‌رو هستیم و ارتباط‌ گیری با توجه به این دو مهم بسیار آسان است.

وی افزود: امروزه به دلیل ورود به انقلاب ارتباطات بسیاری از مسائل در کوتاه‌ترین زمان به سراسر دنیا مخابره می‌شود که این در کنار داشتن محاسن ، نکات منفی نیز دارد.

شکرابی با بیان اینکه امروزه به واسطه توسعه و افزایش کانال‌های مختلف ارتباطی الگوهای جامعه به ویژه جوانان ما تغییر یافته است، ذکر کرد: برخی از مباحثی که در گذشته نوعی تابو بود امروزه در جامعه عادی شده است.

مدیرکل حراست کمیته امداد کشور عنوان کرد: متاسفانه استفاده خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای الگوی تربیتی فرزندان را دستخوش تغییرات زیادی کرده که با گذشته بسیار متفاوت است.

شکرابی با بیان اینکه تربیت فرزندان در چنین عصری از دست بسیاری از خانواده‌ها خارج شده است، ادامه داد: امروز دشمنان با تحقیقات و بررسی‌های گسترده سلایق، داشته‌ها و نداشته‌های ما را احصا کرده و در قالب جنگ روانی می‌خواهند روی مغز جوانان ما کار کنند.

وی تصریح کرد: در پس پرده جنگ نرم دشمنان گرداندگان قوی نشسته‌اند و ما باید برای مقابله با هجمه‌های نرم آنها برنامه مقابله قوی‌تری داشته باشیم تا از غافله عقب نمانیم.

مدیرکل حراست کمیته امداد کشور بیان کرد: عدم ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه موجب شده به راحتی از رسانه‌هایی همچون وایبر که مستقیما از سوی اسرائیل حمایت و اهداف گسترده‌ای را دنبال می‌کنند استفاده شود.

شکرابی کم‌رنگ شدن جایگاهزن و خانواده به عنوان اصل مهمی در پایداری و ثبات جامعه از دیدگاه اسلام و قرآن از دیگر تاثیرات مخرب استفاده از رسانه‌های مختلف است، افزود: در دنیای امروزی کهتاثیرات رسانه‌ها در رفتار خانواده‌ها به ویژه فرزندان کاملا مشهود است امر و نهی کردن دیگر نمی‌تواندخروجی مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی اعلام کرد: امروز دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی پشت هر اقدام و حرکتی یک دنیا برنامه دارد و بسیاری از مسائل ارزشی را در جوامع اسلامی در قالب همین برنامه‌ها مورد هدف قرار داده است.

مدیرکل حراست کمیته امداد کشور با بیان اینکه دشمن بسیاری از ارزش‌های دینی و انقلابی را با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها هدف قرار داده است، ذکر کرد: در قالب برنامه‌های رسانه‌ای هر خوراکی را به بدن جامعه ما تزریق می‌کنند.

شکرابی اظهار کرد: در حوزه فرقه‌سازی به عنوان یکی از مباحثی که از سوی یهود دنبال می‌شود برای اهل سنت و تشییع به صورت گسترده برنامه دارد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین هدف دشمن از این برنامه‌ها ایجاد شکاف و گسست در بین مسلمانان بوده و در این راستا روشنگری و بصیرت‌افزایی به عنوان دو اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات و تلاش‌های چند ساله رئیس سابق حراست کمیته امداد استان کردستان افزود: برای جایگزینی این پست استفاده از فردی با داشتن تجربیات در این حوزه از اولویت‌های مهمی بود که مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل حراست کمیته امداد کشور با بیان اینکه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند وظایف و رسالت مهمی بر عهده‌ دارند، خاطرنشان کرد: حراست و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اصل نظام مهم‌ترین رسالت فعالان این حوزه است.

شکرابی تصریح کرد: شناسایی آسیب‌ها و تنگ کردن عرصه بر متخلفین در بدنه دستگاه و ادارات از دیگر رسالت‌های مسئولان حراست است.

وی با بیان اینکه مسئولان حراست در حقیقت چشم حوزه مدیریت در بدنه هر دستگاه و نهادی هستند، بیان کرد: شناسایی افراد فعال و ایجاد تعامل با حوزه‌های مختلف از رسالت‌های مهم مسئولان حراست است.

به گفته مدیرکل حراست کمیته امداد کشور، دادن مشاوره فکری به مسئولان ارشد استان و شهرستانی در راستای تحقق اهداف و جلوگیری از بروزی برخی آسیب‌ها در مجموعه از دیگر وظایف مهم حراست است.

شکرابی با اشاره به موفقیت‌های کمیته امداد استان کردستان در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر استان در زمینه حجاب و عفاف، نماز، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مددجو و حوزه توسعه و تقویت ازدواج آسان و موفق جای تقدیر دارد.

وی در پایان با بیان اینکه جامعه مخاطب کمیته امداد را افراد نیازمندی تشکیل می‌دهند که بعد از خدا هیچ مدافعی جز امدادگران ندارند، یادآور شد: باید با تلاش و جدیت در راستای خدمات‌رسانی به ولی نعمتان انقلاب تلاش و هیچ نوع کم‌کاری در این عرصه را قبول نکینم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.