قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و 700 واحد مسکونی مهر تا به امروز در سطح کشور به پایان رسیده است.

اتمام یک میلیون و 700 واحد مسکونی مهر در کشور

به گزارش ایسنا در زنجان، احمد اصغری‌مهرآبادی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان زنجان، عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده حدود 5000 واحد مسکونی از سهمیه استان زنجان تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه‎ها با پیشرفت قابل قبولی رو به اتمام است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات شرکت‎های تعاونی مسکن همچنین مشکلات دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، اظهار کرد: راه‌حل‌ها و نحوه برخورد با تخلفات به صورت دستورالعمل برای همه استان‎ها ابلاغ شده است.

این مسوول با اشاره به تخلفات شرکت‎های تعاون مسکن به خصوص سوءمدیریت آن‌ها، یادآور شد: علی‌رغم وجود این مشکلات که توسط برخی از شرکت‎های تعاونی مسکن به وجود آمده است، اما شرکت‎های تعاونی کارایی نیز داریم که قدرت مدیریت بالایی در انجام تعهدات خود دارند.

اصغری‌مهرآبادی در ادامه تصریح کرد: همه بانک‎ها با ارائه سود 4 و 7 درصدی تسهیلات به واحدهای مسکونی مهر موافقت کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 300 هزار واحد مسکونی مهر فاقد خدمات زیربنایی است، خاطرنشان کرد: این واحدها با توجه به شرایطی که دارند، تا پایان امسال به 700 هزار واحد خواهند رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بیش از 90 درصد از واحدهای مسکونی مهر در استان زنجان تا پایان سال آینده به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

تا پایان سال آینده پرونده پروژه‎های مسکن‌مهر بسته می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان زنجان نیز گفت: تا پایان سال آینده پرونده پروژه‎های مسکن‌مهر بسته خواهد شد.

احمد اصغری‌مهرآبادی عنوان کرد: دولت می‎خواهد 90 درصد واحدهای پروژه مسکن‌مهر را تا پایان سال آینده به پایان برساند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن‌مهر استان زنجان به خاطر همکاری مسوولان مشکلات حادی ندارد، یادآور شد: از مجموع 34 هزار واحد مسکونی مهر بیش از 28 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 1500 واحد مسکونی مهر در استان زنجان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بر اساس اقدامات انجام شده حدود پنج‌هزار واحد مسکونی باقی‌مانده از سهمیه استان تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اصغری‌مهرآبادی خاطرنشان کرد: استان زنجان در زمینه احداث و به نتیجه رساندن واحدهای مسکونی مهر بسیار موفق بوده است و جزو نخستین استان‌های موفق به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات موجود در راستای ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز پروژه‎های مسکن‌مهر به ویژه برق این پروژه‎ها، اظهار کرد: متقاضیان واحدهای مسکونی مهر فقط در قبال حق انشعاب مسوولیت دارند و این زیرساخت‎های زیربنایی بر عهده شرکت‎های خدمات‌رسان است.

استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، افزود: 80 درصد واحدهای مسکونی مهر استان زنجان در دو بخش شهرهای زیر 25 و بالای 25 هزار نفر تحویل متقاضیان داده شده است و کمتر از 20 درصد این واحدها به غیر از پروژه 1802 واحدی گروهی باقی‌مانده است که تا پایان سال آینده تحویل متقاضیان داده می‌شود.

جمشید انصاری با بیان اینکه شرکت‎های خدمات‌رسان باید خسارت دیرکرد انجام خدماتی را که در تعهد داشته‌اند را بپردازند، یادآور شد: این شرکت‎ها باید متوجه این موضوع باشند که بابت این دیرکرد، خود این شرکت‎ها باید خسارت‌ها را متحمل شوند.

وی عنوان کرد: یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار به اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برای تکمیل زیرساخت‎های مسکن‌مهر اختصاص داده شد. همچنین مصوب شد که کمک شش میلیارد ریالی هم به بنیاد مسکن استان صورت گیرد تا مشکلات زیرساختی پروژه‎های مسکن‌مهر کاهش یابد.

انصاری با اشاره به پروژه مسکن‌مهر 1802 واحدی در زنجان، گفت: احداث سایت 73 هکتاری به صورت گروهی واگذار شده است که احداث و واگذاری این پروژه به متقاضیان باید از دستور کار خارج شود.

وی با اشاره به مشکلات پروژه‌های بزرگ مسکن‌مهر، افزود: این پروژه‎ها مشکلات متعددی دارند که برای رفع مشکلات باید راه‌حل‎هایی پیش‌بینی شود تا ساکنان در این واحدها بتوانند معضلات خود را مطرح کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.