قدذس آنلاین- تبریز: مدير دبيرخانه كلانشهرهاي كشور گفت : ایجاد یک نگرش ملی به موضوع نوسازی بافت های فرسوده، انتظار شهرداريهاي كل كشور از دولت دارد.

زندگی 12 میلیون در مناطق بافت فرسوده و حاشیه نشین کشور/ انتظار شهرداری‌ها از دولت، نگرش ملی به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدعلی میرنجاتی، در بیست و یکمین نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، در تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه در طي شش سال گذشته برنامه هاي چهارم  و پنجم حركت بنيادي و اساسي در خصوص بافت فرسوده از سوي دولت احساس نشده است .

وي ضمن درخواست از دولت براي حضور پر رنگ در اين مسئله پیشنهاد داد کمیته مشترک و دایمی برای رصد و همفکری در تدوین مقرات و آیین‌نامه‌ها و همفکری برای استفاده از ظرفیت ها بین شهرداری های کشور و وزارت راهو  شهرسازی تشکیل شود.

میرنجاتی تصریح کرد: اگر حضور پر رنگ دولت وجود نداشته باشد و ظرفيت هاي قانوني ايجاد نشود حل مشكل بافت فرسوده، به سختي و با مدت زمان بسيار طولاني انجام مي گيرد.

دبير نشست شهرداران كلانشهرها تاكيد كرد : با توجه به زندگي 9 ميليون نفر در بافت هاي فرسوده و 3 ميليون نفر در قسمت حاشيه نشيني مي توان گفت یک سوم جمعيت كشور در اين بافت ها زندگي مي كنند .

مير نجاتي با اشاره به بودجه سال آينده تصريح كرد : متاسفانه هيچ ظرفيت جديدي در اين خصوص در بودجه سال آينده نمي بينيم و اگر به اين منوال پيش برويم در جا خواهيم زد.

وي تصميمات يك جانبه را در اين حوزه غيرعملي خواند و خواستار رفع فاصله ايجاد شده بين پيش بيني ها و برنامه هاي موجود شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.