قدس آنلاین : فرماندار لنجان اعلام کرد: در ایام دهه مبارک فجر امسال 68 پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح 68 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال  در لنجان

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید محسن سجاد ظهرامروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این ایام 57 برنامه متنوع دیگر از جمله برگزاری نمایشگاه ، دیدار با خانواده شهدا ، نشست هایی با مردم از سوی مسؤولین ، عطر افشانی مزار شهدا و ... برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار به دست آمده از بودجه سال جاری لنجان ،طی نه ماه امسال بیش از ۶۶ درصد آن تخصیص یافته است ، اظهارداشت:اعتبار سال آینده فرمانداری لنجان با افزایش ۲۱ درصدی ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

فرماندار لنجان جمعیت این شهرستان را  ۲۵۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: لنجان یکی از شهرهای خوش نام کشور و استان اصفهان است که 12 دانشگاه و 4 حوزه علمیه را در خود جای داده و بیش از 40 اثر فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان لنجان با ۶ استان کشور ارتباط دارد، افزود: تنوع اقوام مهاجر به شهرستان لنجان نیز در نوع خود قابل توجه است.

سجاد ادامه داد: در این شهرستان که شهر علمایی همچون آیت‌‌الله سید حسن مدیسه‌ای و حاج آقا رحیم ارباب است، ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۴ حوزه علمیه با ۴۰ اثر فرهنگی میراثی وجود دارد.

وی با بیان اینکه عدم وجود نماینده فعال میراث فرهنگی در شهرستان لنجان علی رغم ظرفیت‌های بالایی که این شهرستان دارد از جمله ضعف‌های شهرستان لنجان است، افزود: اداره میراث فرهنگی و گکردشگری لنجان در شأن این شهرستان نیست و در حال حاضر تنها یک اتاق و یک کارمند فعالیت‌های میراث را در لنجان پیگیری می‌کند و می طلبد مسؤولان امکانات میراث در لنجان را افزایش دهند.

سجاد به وضعیت مناسب ایجاد شده در بخش بهداشت و سلامت شهرستان لنجان با توجه به اجرای طرح تحول سلامت اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۶ هزار میلیون ریال یارانه سلامت برای مردم شهرستان لنجان واریز شده است و در حال حاضر می‌توان گفت در شهرستان لنجان پزشک متخصص وجود دارد و ضمن تجهیز اماکن بهداشتی مشکلی در حوزه بهداشت و سلامت نداریم.

وی یادآور شد: در شهرستان لنجان ۱۰ هزار نفر مشمول طرح نظام تحول سلامت شدند.

فرماندار لنجان با بیان اینکه 158 واحد نانوایی در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت هستند، سرانه مصرف نان در این شهرستان را 4.754 گرم اعلام کرد که کمترین سرانه مصرف در استان اصفهان را لنجان به خود اختصاص داده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسکن مهر فولادشهر با 32 هزار واحد مسکونی با چالش عدمدسترسی آسان به نانوایی رو به رو است ، تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع نان در شهر فولادشهر مراحل بررسی را پشت سر نهاده است و در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرایی خواهد رسید.

سجاد در ادامه با بیان اینکه قرارگاه بسیج سازندگی در راستای اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در شهرستان لنجان فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده است، افزود: در این راستا اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر با اعطای وام برای ایجاد مشاغلی همچون پرورش دام و طیور و ماکیان و گلخانه صورت گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر شهرستان لنجان مدخل توزیع آب به 56 روستا و محل آبرسانی به ۵ میلیون نفر است، ادامه داد: این در حالی است که هنوز هیچ نمایندگی از شرکت آب منطقه‌ای در این شهرستان وجود ندارد، البته مرمت و بازسازی ساختمان آب منطقه ای در لنجان تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

فرماندار لنجان در بخش دیگری از این نشست خبری به اجرای طرح فاضلاب کشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ۱۰ روستای شهرستان لنجان در حاشیه زاینده رود است به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به رودخانه‌ راه اندازی شبکه فاضلاب در این روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح یادشده 120 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان لنجان در نظر گرفته شده است.

سجاد همچنین از آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان لنجان تا پایان سال جاری خبرداد  .

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرک حمل و نقل زرین شهر نیز بیان داشت: این شهرک در حال حاضر با 30 درصد رشد فیزیکی ۳۰ همراه بوده است و با توجه به مشکلات موجود در زمین مورد نظر اجرای این پروژه به تعویق افتاده است.

شرایط اشتغال در لنجان مناسب نیست !

فرماندار لنجان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اشتغال در شهرستان لنجان و نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد، ابراز داشت: در این راستا توسعه حمل و نقل ریلی و همچنین توسعه ذوب آهن در راستای اشتغال زایی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تحقق این برنامه ها وضعیت اشتغال در لنجان بهبود یابد..

وی عدم امنیت جاده‌ای در شهرستان لنجان را از چالش‌های این شهرستان خواند وافزود: جاده موصلاتی ۶ استان کشور در شهرستان لنجان قرار دارد و این در حالی است که امنیت جاده‌ها آنطور که باید مناسب سازی نشده است.

سجاد ادامه داد: برای مثال پل غدیر که تاکنون برای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه و آزادسازی در آن انجام شده است هنور دچار مشکل است و باید این پل تعریض و یا دوبانده شود.

فرماندار لنجان در ادامه با اشاره به نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بازسازی و بهسازی جاده‌های روستایی شهرستان لنجان بیان داشت: در این راستا با توجه به سفر رئیس جمهور به استان این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی از مدیران کل استان اصفهان خواست که فقط مدیر کل اصفهان نباشندو به شهرستان ها نیز سر زده و مسائل شهرستان ها را نیز از نزدیک مشاهده ، بررسی و در جهت رفع مشکلات شهرستان ها گام های پررنگ تری بردارند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.