قدس آنلاین- تبریز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت موسسه خیریه نجات خبر داد و گفت: این موسسه ظرفیت بزرگی برای استان است که می‌تواند در سطح کشور الگو باشد.

آغاز فعالیت موسسه خیریه نجات با هدف کمک به پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی معتادان
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به روند تاسیس و صدور مجوز این موسسه، گفت: هدف از تشکیل این موسسه، تلاش برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم با رویکرد اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد است.

وی، تقویت باورهای دینی مردم از طریق اقدامات فرهنگی، علمی و آموزشی و استفاده از ظرفیت متخصصان و پژوهشگران در امر مبارزه با اعتیاد را از دیگر اهداف تشکیل این موسسه عنوان کرد و گفت: این موسسه در راستای جلب مشارکت خیرین برای ایجاد و گسترش مراکز تشخیص و درمان اعتیاد و ارایه خدمات مشاوره به افراد بازتوانی شده و حمایت از خانواده‌های مبتلا به بلیه اعتیاد تلاش خواهد کرد.

نصرتی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی هنری، توسعه کمپ‌های اعتیاد و ایجاد مراکز کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان از اعتیاد به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این موسسه یاد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری اولین همایش علمی تخصصی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها در 25 بهمن سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: این همایش با هدف تبیین راهکارهای فراگیر کردن رویکرد اجتماعی مبارزه با اعتیاد و کاربردی کردن مقالات تخصصی در ابعاد مختلف این مبارزه در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در امر مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن علیه جوانان کشور در این فضا رقم می‌خورد لذا توجه جدی به مراقبت از جوانان در فضای مجازی ضرورت دارد.

نصرتی بر استفاده از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی در این زمینه تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه از راه‌اندازی سایت پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط اداره کل بهزیستی استان خبر داد و گفت: به دلیل ارتباط وسیع جوانان با فضای مجازی، قطعا نیاز به ارتباط با نسل جوان و آگاه‌سازی آنان از خطرات این فضا وجود دارد.

حسن استوارآذر همچنین از برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی فضای مجازی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی در استان در روزهای آینده خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.