پیشنهاد سردبیر

قدس انلاین :یک کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه باید الفبای اسلام را به جوانان شناساند، گفت: پیام رهبری یعنی اسلام را از منشأ بشناسیم و جوانان سراسر دنیا را تشویق کنیم که با خواندن قرآن، با مبانی و اندیشه‌های اسلام آشنا شوند.

باید الفبای اسلام را به جوانان سراسر دنیا شناساند

یک کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه باید الفبای اسلام را به جوانان شناساند، گفت: پیام رهبری یعنی اسلام را از منشأ بشناسیم و جوانان را تشویق کنیم که با خواندن قرآن، با مبانی و اندیشه‌های اسلام آشنا شوند.

دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه در نشست «تبیین پیام تاریخ ساز مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی» که با حضور فرهیختگان، اندیشمندان، طلاب کشورهای مختلف، نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، اظهار داشت: بیداری اسلامی می‌تواند مرزهای جهان اسلام را درنوردد و سایر ملت‌ها را فراگیرد.

وی اضافه کرد: امروز لیبرالیسم و کمونیسم جایش در زباله دان تاریخ است و تنها راه نجات بشریت اسلام است.

موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام خاطرنشان کرد: غرب با ایجاد موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی تلاش دارد تا مانع گرایش افراد به اسلام و شناخت و تفکر مبانی اندیشه‌های اسلامی شود.

به گفته سفیر سابق ایران در مکزیک، تمام تلاش استکبار جهانی و دولت‌های غربی برای تخریب چهره اسلام و نشان دادن چهره‌ای منفی علیه اسلام است تا افراد میل و رغبتی برای گرایش به آن نداشته باشند.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام اذعان داشت: اگر غرب، اسلام حقیقی را بشناسد قطعاً به آن گرایش پیدا خواهد کرد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه آمریکا از ابرقدرتی دنیا ساقط شده است، گفت: شرایط کنونی دورانی نیست که آمریکا بتواند بر دنیا سیطره پیدا کند، دنیا از تک قطبی بودن خارج شده است و  ما در یک پیچ تاریخی هستیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: امروز 6 قدرت جهانی در یک طرف میز هستند و در طرف دیگر، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و چانه‌زنی می‌کنند که این بزرگی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بیداری اسلامی در دل‌ها شکل گرفته و با فراز و فرودهایی در حال فتح کردن عرصه‌های مختلف است.

شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی

قدیری ابیانه با تأکید بر این مطلب که قطب بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است، بیان کرد: ترس و وحشت قدرت‌های غربی از شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با اشاره به این مطلب که حاکمیت «اقتصاد» و «رسانه» در غرب به دست صهیونیسم است، گفت: صهیونیسم با سلطه رسانه ای خود، تلاش دارد تا مسلمانان را دشمن مسیحیت و یهودیت را دوستدار مسیحیت معرفی کند؛ در حالیکه اگر نگاه اسلام به مسیحیت در جامعه غرب، مطرح شود صهیونیسم از بین خواهد رفت.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: زمانی که احادیث و روایات را در برابر تفکرات غرب بگذاریم حقانیت دین اسلام خود را نشان می‌دهد.

سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک بیان کرد: در کلیساها به افراد القا می شود که تفکر، بزرگ ترین دشمن ایمان است در حالیکه دین مبین اسلام افراد را به تفکر و تعقل دعوت می‌کند.

وی پذیرش ظلم را از دیگر مصداق‌های ایمان از منظر مسیحیت عنوان کرد و افزود: اسلام هرگونه ظلم کردن و ظلم‌پذیری را منع می‌کند. لذا باید اندیشه‌های اسلام را برای افراد بازگو کرد تا حقانیت آن مشخص شود.

تفکر؛ کلید گرایش به اسلام

قدیری ابیانه، کلید گرایش به اسلام را دعوت افراد به تفکر و اندیشیدن دانست و افزود: غرب تلاش دارد تا مانع شناخت حقانیت شود لذا با استفاده از ظرفیت‌های گوناگونی که وجود دارد، می‌توان صدای اسلام را به گوش همگان رساند.

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به گفته این کارشناس عالی امور استراتژیک، پیام رهبری یعنی اسلام را از منشأ بشناسیم و جوانان را تشویق کنیم که با خواندن قرآن، با مبانی و اندیشه‌های اسلام آشنا شوند.

وی با انتقاد از کمبود محتواهای مناسب برای افرادی که قصد مطالعه درباره دین اسلام را دارند، بیان کرد: باید مطالب را طبقه‌بندی شود و بر اساس نیاز مخاطب آن ها را گردآوری کرد.

وی ابراز داشت: باید الفبای اسلام را به جوانان شناساند. امروز پیشرفت ارتباطات این امکان را به همگان می‌دهد که مروج اندیشه های اسلام باشند.

قدیری ابیانه ادامه داد: باید شهرهای مذهبی، پایگاه های تبلیغ و ترویج اسلام شود و طلاب کشورهای دیگر یکی از مهم‌ترین محورهای تبلیغ دین اسلام در سایر کشورها هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.