نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس در تدوین بودجه سال ۹۴ بندهایی را ذکر کرده است تا روند خصوصی سازی مدارس دولتی متوقف شود.

روند خصوصی سازی مدارس دولتی سال ۹۴ متوقف می شود

به گزارش  تسنیم، جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش اعلام می‌کند که با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی مواجه است اما حاضر نیست با برگزاری آزمون و جذب نیروهای پیش دبستانی از آنها در مقطع ابتدایی به عنوان معلم استفاده کند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای کاهش هزینه‌های خود در حال اجرای طرح خصوصی سازی مدارس دولتی است درحالیکه این موضوع در قانون ذکر نشده است بلکه در قانون بحث خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی ذکر شده است اما آموزش و پرورش هم‌اکنون مدرسه دولتی را با دانش‌آموز به موسس بخش خصوصی واگذار کرده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مجلس در تدوین بودجه سال 94 بندهایی را ذکر کرده است تا دیگر خصوصی سازی مدارس دولتی در سال 94 اجرا نشود. مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌کنند برای جبران کمبود معلم اقدام به واگذاری مدارس دولتی به خصوصی کرده‌ایم در حالیکه این موضوع برخلاف قانون است.

کوچکی نژاد بیان کرد: دولت موظف است به آموزش و پرورش ردیف استخدام بدهد و این وزارتخانه هم‌اکنون ردیف استخدامی دارد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.