معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تشکیل تیم‌های بین‌المللی جستجو تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: با بیان اینکه تشکیل این تیم در مرحله برنامه‌ریزی برای آمادگی قرار دارد.

تشکیل تیم‌های بین‌المللی جستجو تا پایان سال آینده
 سعید متانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در واقع پیش از این هم گروه‌هایی را در قالب تیم‌های جستجو به خارج از کشور اعزام می‌شد، اما در حال حاضر تصمیم بر ساماندهی آن‌ها داریم که اجرای این امر نیز با ارایه آموزش‌های تخصصی در زمینه آواربرداری، نجات و ... امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه هر استان باید حداقل یک تیم هفت نفره بین‌المللی جستجو و نجات داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر این در حال حاضر یک تیم امداد هوایی پنج نفره در حال آموزش هستند.

وی در ادامه افزود: در سراسر کشور 500 پایگاه جاده‌ای امداد و نجات داریم که شبانه‌روزی مشغول ارایه خدمات هستند و این در حالی است که تعداد این پایگاه‌ها در ایام نوروز به 1500 پایگاه افزایش می‌یابد. علاوه بر اینکه همه عملیات امدادی از جمله اعزام تیم‌ها و اقدامات صورت گرفته در اتاق کنترل عملیات، رصد و ثبت می‌شود.

متانی همچنین با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 250 خانوار لزوماً باید یک تیم امداد و نجات داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه پنج دقیقه اول هر حادثه‌ای زمان طلایی نجات محسوب می‌شود در صورت بروز حادثه‌ای اعزام نیرو از مرکز شهرستان زمان‌بر بوده و ممکن است منجر به افزایش آمار فوت شود.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در کل کشور چهارهزار تیم روستایی پنج نفره به شکل ساماندهی شده داریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.