منابع امنیتی عراق از وقوع انفجارهایی در بغداد و کرکوک و کشته و زخمی شدن چند تن در این انفجارها خبر دادند. همچنین درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش و پیشمرگ ها در کرکوک رخ داد و نیروهای پیشمرگ موفق شدند کنترل مناطقی در این استان را در دست بگیرند.

کشته شدن چند تن به دنبال انفجار در کرکوک و بغداد / پیشروی نیروهای پیشمرگ‌ها در جنوب کرکوک

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که خودروی بمبگذاری شده ای در منطقه "راس الجسر" در این استان منفجر شد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد اما هنوز آمار دقیق قربانیان این حادثه مشخص نشده است.

نیروهای امنیتی نیز مکان وقوع حادثه را محاصره کرده و راه های منتهی شونده به آن را بستند. همچنین کمیته امنیتی در استان کرکوک از صبح امروز (جمعه) تا اطلاع ثانوی منع آمد و شد اعلام کرد.

این اقدام پس از حمله تروریست‌های داعش از سه محور به کرکوک و وقوع درگیری های شدید میان افراد مسلح داعش با پیش مرگ ها صورت می گیرد.

همچنین منابع امنیتی اعلام کردند که کردها مانع حمله داعش به مناطقی از کرکوک شدند و توانستند کنترل روستاهای "مریم بیک"، "النهروان" و "مکتب خالد" در جنوب کرکوک را در دست بگیرند.

در همین راستا منابع امنیتی اعلام کردند که در پی وقوع انفجار دو بمب در منطقه الباب الشرقی در مرکز بغداد چهار تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند. به گزارش منابع این بمب در داخل بازاری در منطقه الباب الشرقی کار گذاشته شده بود.

همچنین نیروهای امنیتی عراق حمله داعش به منطقه الفلاحات در غرب فلوجه را ناکام گذاشتند. در حمله نیروهای امنیتی ده ها داعشی به هلاکت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند. درگیری ها میان نیروهای امنیتی و تروریست های داعش در فلوجه همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر پنج خمپاره به مناطق "الشعله" و " الغزالیه" در بغداد اصابت کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.