قدس آنلاین- تبریز: معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بافت های فرسوده شهری را یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری کشور دانست و گفت: قدمت تاریخی کشور، امروز در بخش‌های قابل توجهی از روند شهرسازی کشور تاثیرگذار بوده و بر همین اساس، امروز شاهد بروز بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرهای مختلف کشور هستیم.

قدمت تاریخی کشور در ایجاد بافت فرسوده شهری تاثیرگذار بوده است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،، محمد عزتی در بیست و یکمین نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با اشاره به این که وجود بافت های فرسوده به خصوص در مناطق مرکزی و قدیمی شهر بیشتر است، گفت: امروز بافت‌های فرسوده در 67 هزار هکتار از وسعت شهرهای کشور، تهدید جدی برای جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر به شمار می‌رود که این موضوع، ضرورت توجه مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی را بیشتر می‌کند.

عزتی اضافه کرد: شهرداری تبریز با در اختیار داشتن 2500 هکتار بافت فرسوده و جمعیت 500 هزار نفر در این بافت، دومین سطح گسترده بافت‌های فرسوده کشور را در اختیار داشته و بر همین اساس، با ایجاد دفاتر تسهیلات گستری اقدامات گسترده‌ای را نیز پیگیری می‌کند.  

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه دولت موظف شده منابع مالی و تسهیلات لازم را در این خصوص مورد توجه قرار دهد.
وی  ریزدانگی، ناپایداری و نفوذپذیری را سه محور مورد تاکید وزارت راه و‌شهرسازی در این خصوص عنوان کرد و افزود: با برگزاری نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافتهای فرسوده، تجارب شهرهای کشور برای پیگیری این سه محور و افزایش هماهنگی‌ها با دولت و مجلس، پیگیری می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.