۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 261931

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:‌ در تابستان امسال نیترات آب ۱۲۷ PPM بوده است که بر اساس استانداردها باید درصد نیترات زیر ۵۰ PMM باشد. مسئولان در تابستان امسال معزل کم‌آبی را دریابند.

آب شرب تهران فعلاً مشکلی ندارد

 رحمت‌الله حافظی درباره کیفیت آب شرب تهران اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی در آب آشامیدنی شهروندان تهرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اطلاعات و گزارشهایی که درباره نیترات بالای آب ارائه شده مربوط به شهریور امسال بود که به شدت متولیان امر این موضوع را تکذیب کردند تا نهایتاً اسناد آلودگی آب یک و نیم ماه بعد در اختیار شورا قرار گرفت که کمیسیون سلامت نیز بر اساس آن مستندات به تکذیب‌ها واکنش نشان داد.

حافظی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌های مسئول آلودگی آب را جدی نمی‌گرفتند این اسناد به سازمان بازرسی کل کشور و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران برای بررسی‌های نهایی ارسال شد و درصدد آن هستیم که این اسناد را به کمیسیون اصل 90، انرژی، بهداشت و درمان و مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر نگرانی در خصوص آلودگی آب نداریم و این نگرانی برای تابستان سال آینده است، اظهار داشت: به دنبال کم آبی، نیترات آب نیز  افزایش پیدا می‌کند چرا که آب را از چاه‌های عمیق به شبکه آب اضافه می‌کنند و این اقدام باعث افزایش نیترات می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان امسال نیترات آب 127 PPM بوده است که بر اساس استانداردها باید درصد نیترات زیر 50 PMM باشد. مسئولان در تابستان امسال معضل کم‌آبی را دریابند.

منبع:فارس

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.