جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2014 با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پارا آسیایی اهدا شد
 

به گزارش ایرنا، در این مراسم که عصر جمعه در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزارمی شود، دکتر حسن روحانی لوح سپاس و پاداش مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی را به روسای فدراسیون ها و ورزشکاران اهدا کرد.

دراین مراسم ، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک حضور دارند.

علاوه برمسوولان سیاسی کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسوولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، رییسان فدراسیون ها و ورزشکاران نیز در این مراسم حضور دارند.

دراین مراسم 177 مدال آوربازیهای آسیایی اینچئون دربخش انفرادی و تیمی و 217 مدال آور بازیهای پاراآسیایی 2014در بخش انفرادی و تیمی پاداش خود را به صورت حواله نقدی دریافت خواهند کرد.

پیش تر معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزرات ورزش و جوانان اعلام کرده بود که به نفرات اول تا سوم قهرمانان این دوره از بازی ها هر کدام به ترتیب 150، 75و 40 سکه طلا پاداش داده می شود.

کاروان ایران درهفدهمین دوره بازی های آسیایی با کسب 21 مدال طلا، 18نقره و 17برنز و مجموع 57 مدال بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان در جایگاه پنجم2014 ایستاد.

از مجموع 57 مدال 16 مدال متعلق به بانوان است.

از این 16 مدال شامل 2 طلا ،7 نقره و 7 در بخش انفرادی و تیمی بدست آمده است.

کاروان ورزشی ایران در بازیهای پاراآسیایی 2014 (غدیر) با 120 مدال(37 طلا،52 نقره و 31 برنز ) بعد از چین ، کره جنوبی و ژاپن در رده چهارم این بازیها قرار گرفت.

بانوان ورزشکار معلول ایرانی نیز در این مسابقات توانستند در مجموع 24 مدال (چهار طلا، 10 نقره و 9 برنز) کسب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.