خبرنگار تسنیم در شمال عراق با اشاره به حملات گسترده داعشی‌ها به کرکوک از ۴ محور، اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه کُرد موفق شدند در جریان درگیری با تروریست‌ها، دو منطقه را آزاد کنند.

یورش گسترده داعش به کرکوک از ۴ محور/ناکامی تروریست‌ها در تصرف شهر نفت خیز

به گزارش خبرنگار تسنیم از شمال عراق، تروریست‌های داعش که از حمایت نیروهای انتحاری و خودروی‌های بمب‌گذاری شده برخوردار بودند، شامگاه گذشته (9 بهمن) از چهار محور تلورد، مریم بک، ملا عبدالله، و مکتب خالد به استان کرکوک حمله ور شدند.

گروه تروریستی داعش به دلیل آگاهی از عدم امکان حمله ائتلاف بین‌المللی به آنها بدلیل شرایط نا مساعد جوی، از این فرصت استفاده و از چهار محور مذکور به کرکوک حمله کرد.

کرکوک شهری نفت خیز و از مناطق مورد مناقشه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق محسوب می شود که در 12 ژوئن گذشته به دنبال یورش داعش به استان نینوا و اشغال موصل، نیروهای پیشمرگه وارد آن شدند.در کرکوک کردها، اعراب و ترکمن های قومیت های اصلی را تشکیل می دهند.

شرکت 600 تروریست داعشی در حمله به کرکوک

فرمانده پیشمرگه‌های کرد اعلام کرد که دست کم 600 داعشی در این حمله مشارکت داشتند. حمله داعشی‌ها در ابتدا به واسطه نیروهای انتحاری و انفجار خودروهای بمب گذاری شده در مقر پیشمرگه های آغاز شد. سپس لایه دوم از فرصت به وجود آمده استفاده و حمله گسترده خود را آغاز کرد.

کشته شدن فرمانده نظامی بلندپایه پیشمرگه‌ها در حمله داعش به کرکوک

به گزارش خبرنگار تسنیم از شمال عراق، حمله گروه تروریستی داعش به استان کرکوک بسیار غافلگیر کننده بود. از شمار کشته های داعش آمار دقیقی وجود ندارد، اما پیشمرگه‌ها اعلام کردند که جنازه‌های بیش از 20 تروریست‌ داعشی را در اختیار دارند. همچنین بر‌اساس آمارهای غیر رسمی 58 نیروی پیشمرگه کرد از جمله سرلشکر شیرکوه فاتح یک فرمانده نظامی بلندپایه پیشمرگه‌ها در این حمله کشته شده اند.

کشته شدن 25 نفر در جریان گروگانگیری داعش در مرکز کرکوک

همزمان با آغاز حملات گسترده داعشی‌ها به شهر کرکوک، شماری از تروریست‌ها، وارد ساختمان قصر کرکوک که بزرگترین ساختمان این شهر است، شدند و چند نفر را به گروگان گرفتند. تروریست‌ها با این هدف این کار را انجام دادند که نیروهای پیشمرگه مجبور به کنترل هتل شده و راه برای پیشروی‌ها آنها آسان تر شود.

ساعتی پیش سازمان ضد ترور اقلیم کرکوک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 8 تن از تروریست‌های داعش که در این هتل بودند کشته شده‌اند. بر اساس این بیانیه دو یا سه داعشی خود را در داخل هتل منفجر کردند. تاکنون آمار دقیقی از شمار کشته شدگان در این ساختمان وجود ندارد، اما بر اساس آمارهای غیر رسمی 25 نفر در این ساختمان کشته شده اند.

پس از چندین ساعت درگیری با گروگانگیرها در این ساختمان گروگانگیری به پایان رسیده، اما جنگ در چهار محور جریان دارد.

ورود 60 هزار نیروی پیشمرگه به شهر کرکوک

«کوسرت رسول» معاون مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان، با 60 هزار نیرو وارد کرکوک شده است. نیروهای پیشمرگه در جریان درگیری‌ها با داعش موفق شدند دو منطقه را از دست این گروه تروریستی آزاد کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    بعضیاذاتا گول می خورند اگر انها موصل را به داعش نمیدادنند الان در هجوم داعش نیروهای کرد در کر کوک کشته نمی شذندخیانت افراد به خودشان بر مگردد