قدس انلاین - سعید کوشافر: بازشنبه شد و باخبرهایی خواندنی از سراسر جهان خدمت شما رسیدیم ؛

از خبرهای احمدی نژادی و روحانی ترین خاطره حسن روحانی تا دعوت قبل از رسیدن به ریاست عارف و اعتیاد نیکی کریمی

اگر چه این روزها مرگ شاه سعودی وتغییرات درهرم سلطنتی این کشور درصدر اخبار قرار دارد اما همچنان بازتابهای نامه حکیمانه مقام معظم رهبری به جوانان غرب دررسانه های جهان به چشم میخورد.
درعین حال نباید از دنیای ورزش و جام ملتهای اسیا نیز غافل شد.باهم مرور کنیم اخبار این هفته را:

***احمدینژاد: خبری در راه است

در صفحه اینستاگرام و گوگل پلاس منتسب به آقای احمدی‌نژاد، رئیس دولتهای نهم و دهم، پوستری با جمله «خبری در راه است...» منتشر شده است.

در پوستر یادشده ضمن درج جمله فوق زیر عنوان دوازدهم بهمن، مُهر محمود احمدی‌نژاد هم نقش بسته است.

واکنش‌های مثبت و منفی کاربران به این پوستر هم در جای خود جالب توجه به نظر میرسد.

***نجات معجزه آسای یک زن بعد از سنگسار شدن

گروهک تروریستی داعش در منطقه فردوس استان الرقه زنی را به اتهام زنا به مجازات رجم محکوم کردند.

بر پایه این گزارش، تروریست ها بعد از آنکه آن زن را سنگسار کردند، گمان بردند که جان باخته است و از نزد او دور می شوند. در همین موقع، زن متهم خود را از گودی رجم بیرون می آورد و پا به فرار می گذارد.

مأموران اجرای حکم با دیدن این صحنه عجیب اقدام به دستگیری او کردند و می خواستند تا او را مجددا سنگسار کنند ولی با میانجی گری حاضرین، آن زن از دست تروریست ها نجات پیدا کرد.

لازم به ذکر است مردم استان الرقه سوریه از افراطی گری های داعش در مسائل شرعی به ستوه آمده اند. رهبران فکری داعش بدون رعایت شرائط لازم در إثبات جرم هایی مانند زنا و شبیه آن، با صرف تهمت به دیگران، به اعدام و رجم آنها اقدام می کنند.

***پیشنهاد عجیب دلال عرب به حاج فرج الله سلحشور

حاج فرج الله سلحشور کارگردانی که بعد از ساخت سریال "یوسف پیامبر” وقتش را بر فیلمنامه "موسی(ع)” گذاشته بود این روزها همچنان منتظر مساعدت مسئولان صداوسیما برای تولید این اثر است.

بنابر این گزارش سلحشور حدودا ۸۰ قسمت از این سریال ۱۰۰ قسمتی را نگارش کرده است و برآورد بودجه ای اش برای ساخت این سریال در بازه زمانی فعلی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 نکته جالب درباره این پروژه اینجاست که هرچند مدیریت جدید رسانه ملی هنوز حتی کمک برای آغاز پیش تولید کار را تایید نکرده اما یکی دو دلال واسطه در کشورهای عرب زبان به سلحشور پیشنهاد شراکت در تولید این سریال را داده اند.

یکی از این دلالان پیشنهاد تامین ۴۰ میلیارد یورویی بودجه این کار را ارائه نموده منوط به اینکه رایت سریال کاملا در اختیار شرکت متبوع وی قرار گیرد با این حال شائبه هایی که پیرامون وابستگی این دلال به کنسرسیومی چندملیتی در یکی از کشورهای اروپایی وجود دارد باعث شده  حاج فرج الله سلحشور پیشنهاد آنها را کاملا رد کند.

حاج فرج الله سلحشور فیلمنامه این کار را با دقت فراوان خلق کرده و زمان زیادی را برای نگارش سکانس های مربوط به معجزات حضرت موسی(ع) و بخصوص ماجرای شکافته شدن رود نیل قرار داده است.

یکی از جذاب ترین نماهای سریال هم مربوط به رویارویی موسی(ع) و ساحران فرعون است؛ یک سکانس ۴۰ دقیقه ای که سلحشور برای نگارش آن داده هایش را با چندین مفسر قرآن انطباق داده است.

***100هزار موشک حزب‌الله و احتمال جنگ تمام‌عیار

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost)، تیتر یک خود را به بررسی حوادث شمال سرزمین های اشغالی اختصاص داد.

رسانه های صهیونیستی که هنوز در شوک پاسخ کوبنده حزب الله به تجاوز اخیر رژیم اشغالگر قدس هستند، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای ایران و حزب الله که منجر به شهادت تعدای از آن ها شد را اقدامی دفاعی و عکس العمل دیروز حزب الله را اقدامی تروریستی می خوانند! آمریکا، اسراییل و متحدانشان با پشتیبانی از داعش، ناخواسته باعث اتحاد بیشتر ایران، سوریه و حزب الله شدند و اکنون رسانه های اسراییلی از خطرات این وحدت می نویسند.

در قلب تشدید فزاینده وقایع مرگبار در مرزهای شمالی، حزب الله و ایران تلاش می کنند تا پایگاه تروریستی خطرناکی در جنوب سوریه برپا کنند. و این به معنای هدف قرار دادن شمال [سرزمین های اشغالی] با موشک، بمب و جوخه های مرگ است.

حمله هوایی هفته گذشته که شخصیت های برجسته حزب الله و ایران را هدف قرار داد و توسط رسانه های بین المللی به اسراییل نسبت داده شد، گامی دفاعی بود که برای از بین بردن تهدید در حال گسترش امنیت اسراییل که از سوی ایران مهندسی و توسط عامل لبنانی آن ساخته می شد، طراحی شده بود.

هر دو این بازیگران متخاصم برای کمک به متحد خود بشار اسد، در عمق سوریه نفوذ کرده اند؛ آن ها شروع به بهره برداری از افزایش حضور خود در سوریه کردند تا مبارزه با اسراییل را از جنوب لبنان تا جنوب سوریه گسترش دهند.

***نامه اسرائیل به ابرقدرت ها برای مقابله با ایران

شبکه المیادین اعلام کرد: «مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل طی نامه ای به ابر قدرت های جهان، ایران را مسئول حمله به کاروان ارتش اسرائیل معرفی کردند و خواستار مقابله با ایران شدند.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است در صورت ادامه حملات حزب الله، پاسخ اسرائیل قطعی خواهد بود.»

منابع خبری رسمی اعلام کرده اند در حمله امروز حزب الله به کاروان اسرائیلی در منطقه هم مرز با جنوب لبنان، دستکم 16 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

***شرط عربستان برای حمایت از حمله به ایران

مراد ویسی، کارشناس صدای آمریکا، درباره روابط عربستان سعودی و ایران گفت: «ایران و عربستان در یک دهه گذشته در حوزه امنیت ملی، به شدت با یکدیگر رقابت داشته اند...اختلافات ایران و عربستان، اختلافاتی راهبردی است، به همین خاطر کنترل آن بسیار دشوار است چه برسد به اینکه در دراز مدت حل و فصل شود.»

ویسی درباره نقش آمریکا در این میان گفت: «آمریکایی ها، همه جا منافع‌شان با عربستان یکی نیست و البته منافع عربستان هم جا با آمریکا یکی نیست. عربستانی ها همواره به دنبال این بوده اند که رابطه ایران و آمریکا، رابطه خوبی نباشد زیرا مخالف برتری ایران در منطقه هستند. اگر رابطه آمریکا با ایران خوب شود، هم نیازش به عربستان کم می شود و هم این رابطه کمک می کند ایران نقش فعال تری در منطقه ایفا کند که البته عربستان با آن مخالف است.»

کارشناس صدای آمریکا افزود: «از سوی دیگر، عربستانی ها به طور سنتی مخالف حمله آمریکا به ایران هستند مگر اینکه چنین حمله ای منجر به سرنگونی جمهوری اسلامی شود. آنها موافق حمله ای نیستند که آمریکایی ها بیایند ضربه ای به ایران بزنند و ایران را زخمی رها کنند. به همین دلیل بسیار بعید می دانم عربستان و هیچ کدام از کشورهای حاشیه خلیج فارس، حتی در یک روزی درگیری نظامی میان ایران و آمریکا رخ دهد که بسیار هم دور است، حاضر شوند پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار دهند.»

وی با اشاره به سنگ اندازی عربستانی ها در مذاکرات هسته ای گفت: «عربستانی ها به همان اندازه از اینکه ممکن است آمریکا با ایران به توافق هسته ای برسد، ناراحت هستند که اسرائیلی ها ناراحت اند...طبیعی است که عربستان مخالف نزدیکی ایران و آمریکاست و از این نزدیکی ناراحت است.»

***چرا بانوی اول عربستان به استقبال میشل اوباما نیامد!؟

روزنامه اینترنتی "المرصد" در مطلبی درباره روابط آمریکا و عربستان نوشت:

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تصور نمی کرد که گروهی از سران ارشد جمهوری خواه و دموکرات آمریکا برای تبریک گفتن به وی به مناسبت نشستن بر تخت پادشاهی وارد ریاض شود؛ ولی مسأله این است که آمریکا از 80 سال پیش که نفت در عربستان کشف شد ، همچنان درپی تقویت روزافزون روابطش با آل سعود است.

سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به ریاض بیانگر حمایت دولت واشنگتن از نشستن سلمان بر تخت پادشاهی است. آمریکا می خواهد این پیام را به ملک سلمان برساند که دولتمردان این کشور با وجود اختلاف دیدگاه هایشان همیشه از عربستان حمایت و پشتیبانی خواهند کرد حتی اگر واشنگتن و ریاض در برخی از مسائل منطقه خاورمیانه با همدیگر اختلاف نظر داشته باشند.

آمریکا این پیام را نیز به ملک سلمان رساند که مساله مهم برای واشنگتن فقط بقای تاج و تخت پادشاهی در عربستان است. واشنگتن فقط درپی تأمین منافع خود در عربستان است و خود را زیاد درگیر امور داخلی خاندان سلطنتی آل سعود نخواهد کرد.

آمریکا و متحدانش ادعا می کنند که برای بهبود اوضاع حقوق بشر و آزادی های عمومی تلاش می کنند ولی باراک اوباما به همسرش میشل اوباما توضیح نداد که چرا بانوی اول عربستان یا هیچ زن دیگری در فرودگاه ریاض به استقبالش نیامد و میشل اوباما اگر تصور کند که وارد سیاره ای دیگر شده است ، اوباما به وی خواهد گفت که در امور متحدانش مداخله نمی کند.

***پنج فوتباليست اروپايي، به داعش پيوستند

رای الیوم به نقل از نشریه انگلیسی "دیلی میل" نوشت: پنج فوتبالیست اروپایی عضو یکی از باشگاههای انگلیس، اخیرا به گروه داعش پیوستند که یکی از آنها در گذشته دوست کریستین رونالدو فوتبالیست مشهور بوده است.

بنا بر این گزارش، پنج ورزشکار فوتبالیست اروپایی در اقدامی بی سابقه و جالب توجه، به تشکیلات دولت اسلامی در عراق وشام پیوستند و بدین ترتیب در کنار شماری از هنرمندان و جوانان اروپایی قرار گرفتند که همچنان برای جنگ در عراق و سوریه به داعشی ها ملحق می شوند.

به نوشته این روزنامه، این بازیکنان پرتغالی الاصل هستند اما در یکی از باشگاههای انگلیسی مشغول به بازی بودند. آنها در گذشته برای تحصیل و کار به این کشور رفته بودند.

"دیلی ‌میل" نوشت: این پنج بازیکن در شرق لندن زندگی می‌کردند که در آنجا تعداد زیادی از مسلمانان اعزامی از آسیایی به ویژه افراد پاکستانی‌الاصل و هندی زندگی می‌کنند و این پنج بازیکن به اندیشه‌های رادیکالی در لندن رغبت نشان داده و سپس به تشکیلات داعش پیوستند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه افزود: یکی از این بازیکن‌ها در گذشته دوست کریستین رونالدو، بازیکن مشهور کنونی جهان بوده است.

همچنین دیلی‌ میل اعلام کرد: که شاید یکی از این پنج بازیکن در حملات هوایی ائتلاف که مواضع داعش را در اواخر سال میلادی گذشته هدف قرار داده، کشته شده باشد.

این روزنامه اسامی پنج فوتبالیست را به این شرح اعلام کرد: نرو سارایوا، سلسو رودریگرز، داکوستا رودریگرز، ساندرو و فابیو بوکاس. که همگی آنها در والتانستو در شمال شرق لندن زندگی می کردند.

***سرنوشت فاجعهباری که داعش برای دختر 12 ساله رقم زد

شبکه العربیه گزارش داد: «وزارت حقوق بشر عراق در بیان رسمی از جان باختن دختر 12ساله عراقی در بند گروهک تروریستی داعش خبر داد.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «این دختر نوجوان مدتی پیش توسط گروهک تروریستی داعش در استان نینوا ربوده شده بود. وزارت حقوق بشر عراق جان باختن این دختر نوجوان ایزدی را به سبب تجاوز گروهی تروریست ها اعلام کرده است.»

این شبکه خبری در ادامه افزود: «تروریست ها جسد این دختر نوجوان را به یکی از بیمارستان های موصل منتقل کردند ولی یکی از پزشکان با آنها درگیری لفظی پیدا کرد که این مسئله به کشته شدن پزشک انجامید.»

***خبر خوش عارف به طرفدارانش

 محمدرضا عارف، عضو مجمع ‌تشخیص‌مصلحت نظام در دیدار با «کلاویا رات»، نایب‌رییس مجلس آلمان با بیان اینکه عدم ارایه سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران هیچ توجیه حقوق‌بشری‌ای ندارد، گفت: برخی نهادهای حقوق‌بشری با معیارهای دوگانه مسایل حقوق‌بشر را دنبال می‌کنند.

عضو مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام همچنین به انتخابات سال آینده مجلس‌شورای‌اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما در ماه مارس سال آینده انتخابات مجلس را داریم و از امروز برنامه‌ریزی توسط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شروع شده است و ما گروهی هستیم که اگر مشارکت در انتخابات مثل سال گذشته باشد، می‌توانیم اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آوریم.

عارف تاکید کرد: به‌هرحال باید منتظر ماه مارس سال ۲۰۱۶ ماند و اگر ما در آن انتخابات پیروز شدیم، شما را در ماه‌های ابتدایی بعد از پیروزی به ایران دعوت می‌کنیم و اگر روی کار نیامدیم به‌عنوان یک ان‌جی‌او و تشکل مردمی شما را مجددا به فرهنگستان علوم دعوت می‌کنیم.

او به موضوع حقوق شهروندی و حقوق زنان اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های ما نهادینه‌کردن حقوق شهروندی است که دولت نیز در این زمینه طرحی را ارایه داده است و ما نظرمان را درخصوص آن اعلام کردیم که در صورتی که در مجلس فعلی به ثمر ننشست ما بتوانیم در مجلس آینده، آن را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

عارف همچنین در پاسخ به اظهارات نماینده مجلس آلمان نسبت به بازداشت عبدالفتاح سلطانی، فعال حقوق‌بشر به دلیل دریافت جایزه حقوق‌بشری در آلمان گفت: من در جریان این پرونده نیستم و قطعا دریافت جایزه، دلیل عدم اجازه دستگاه‌های امنیتی به وی برای خروج از کشور نبوده است که البته می‌توان این موضوع را از کانال‌های قانونی پیگیری کرد.

***احمدی نژاد صلاحيت رييس جمهوری مجدد را ندارد

محمد حسن قديري ابيانه پیرامون نامه احمدی نژاد بر عليه رحيمي و بازتاب آن در جامعه اذعان داشت: نكته نخست اين است كه نبايد احمدی نژاد را سمبل اصول گرايی بدانيم و خود ايشان نيز چنين اعتقادي ندارند و لذا دعواهای اين دو نفر مردم را نسبت به اصول گراها بدبين نخواهد كرد.

سفير سابق ايران در مكزيك افزود: اصول گرا يعني پايبندي به اصول و اگر شخصی تخلف مالي كند پس اصول گرا نيست.

وی ادامه داد:  زمانی كه قوه قضاييه درباره پرونده آقاي رحيمی صحبت كرده بودند آقاي احمدی نژاد ايشان را خط قرمز معرفي كردند  و گفتند اگر يك ريال تخلف شده باشد اعلام مي كنم كه صلاحيت رياست جمهوری ندارم.

وي ادامه داد: هر چند رحيمی معتقد است كه راي دادگاه را قبول ندارد اما به استناد قوه قضاييه و راي دادگاه مي توان گفت كه رحيمی تخلف انجام داده است پس طبق قول خود احمدي نژاد ايشان صلاحيت رياست جمهوری را نداشته و نباید زحمت بکشد و برای کاندیداتوری مجدد ریاست جمهوری اقدام کند چون شوراي نگهبان صلاحيت ایشان را تایید نخواهد کرد.

قديري گفت: اين به معناي تخلف مالي احمدي نژاد نبوده بلكه نشان مي دهد كه ايشان به ویژه  در دو سال آخر رياست جمهوری  ظرفيت اين پست و مقام را نداشت و البته قوه قضاييه هم سعي كرده برخورد منصفانه و البته با جديت داشته باشد.

اين كارشناس سياسی با اشاره به اينكه از فاسد اعلام شدن هيچ فردی خوشحال نخواهم شد تصريح كرد: من معتقدم كه درست نيست اگر رييس جمهور فردی را خط قرمز اعلام مي كند مانع بررسي پرونده وی شود، يعني اگر فردي تخلف كرد در زماني كه مسئول هست بايد از تخلف او برخورد شود نه زماني كه خلع مسئوليت شد.

***استعفا به‌دلیل دیدار احمدی‌نژاد و دبیرکل حزب مردمی اصلاحات

مهدی خلیلی با اعلام خبر استعفای خود از حزب مردمی اصلاحات، دلیل آن را دیدار دبیر کل و برخی اعضای شورای مرکزی این حزب با محمود احمدی‌نژاد در دفتر ولنجک اعلام کرد.

این عضو مستعفی شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات ایران، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس٬ نوع مراودات سیاسی دبیرکل این حزب و دیدار با رئیس جمهور سابق در دفتر ولنجک٬ هیچ نوع توجیه سیاسی و اخلاقی ندارد و چنین ملاقات‌هایی قابل قبول نبوده و نیست.

وی همچنین اضافه کرد: به جز آقای احمدی‌نژاد٬ دیدارهایی با آقای ثمره هاشمی نیز انجام گرفته است.

دبیر مستعفی کمیته آموزش حزب مردمی اصلاحات یاد آور شد: هیچگونه فعالیت و مسئولیت حقیقی و حقوقی در حزب مردمی اصلاحات ندارم.

***امام خمینی به من گفت پسر آقای خزعلی هستی؟

علی جنتی از جمله افرادی است که قبل از انقلاب دروس حوزوی خود را آغاز کرد و به پایان برد و در سال‌های قبل از انقلاب به همراه شهید محمد منتظری به مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی روی آورد. وی به واسطه اینکه پدرش سال‌ها شاگرد حضرت امام خمینی (ره) بود از کودکی با امام آشنا شد. در ادامه یکی از خاطرات جنتی از امام خمینی نقل می‌کنیم:

یکبار تعدادی از مردم، از شهرستان رفسنجان برای دیدار امام آمده بودند و به دلیل آشنایی که از قبل با پدرم داشتند، از طریق ایشان به ملاقات امام رفتیم. من نیز در این دیدار همراه آنها بودم. به یاد دارم به اتاقی در اندرونی خانه امام رفتم. امام آمدند و با دیدارکنندگان، گفت‌و‌گو کردند.

یکبار دیگر، در تابستان 41، همراه آقای خزعلی و جمعی از مردم که از شهرستان آمده بودند، خدمت امام رسیدیم. ایشان در حیاط اصلی منزلشان فرشی پهن کرده، پشتی گذاشته بودند. در پایان دیدار، یکایک افراد دست امام را بوسیده، خارج شدند. وقتی رفتم تا دست امام را ببوسم، ایشان فرمودند: «پسر آقای خزعلی هستی؟» گفتم: «نه! پسر آقای جنتی هستم.» ایشان هم به بنده اظهار محبتی نمودند که به دلم نشست.

***روحانی ترین حالت حسن روحانی در کودکی

حالات معنوی و روحانی در هر سن و وضعیت ممکن است برای انسان‌ها اتفاق بیفتد. این حالات معنوی برای برخی در حال خواب و برای برخی در بیداری اتفاق می‌افتد.

دکتر حسن روحانی در خاطرات خود به یک خاطره معنوی که در بیداری برای ایشان اتفاق افتاده اشاره می‌کند و می‌نویسد: واقعه عجیبی در یکی از ایام ماه محرم سال‌های دبستان، یعنی هنگامی که کلاس سوم یا چهارم تحصیل می‌کردم، برایم رخ داد که هنوز خاطره خوش آن لحظات، در ذهن من باقی مانده است؛ هر چند ماهیت آن حادثه را به طور دقیق نمی‌توانم توضیح دهم.

واقعه از این قرار بود که من در یک ماه محرمی، روز دوازدهم، موقع اذان صبح از خانه خارج شدم و برای نماز صبح به سمت مسجد پشت خندق (مسجد ولی عصر فعلی) رفتم. وارد حیاط مسجد شدم و در کنار حوضی که در سمت چپ قرار داشت، نشستم و مشغول گرفتن وضو شدم. پدرم داخل مسجد رفته بود و نماز جماعت صبح هم شروع شده بود. من همان‌طور که کنار حوض نشسته بودم و در حال وضو بودم، احساس کردم که حیاط یک مرتبه روشن شد، مثل اینکه نورافکنی به تابش درآمده باشد.

در آن حال حس کردم نور از بالا می‌تابد، سرم را بلند کردم و یک شیء نورانی را که تقریبا مکعب مستطیل بود و حدود دو متر طول داشت و عرض و ارتفاع آن هم حدود یک متر بود، دیدم که از بالا به سمت داخل حیاط مسجد به آرامی در حال فرود آمدن است. احساس می‌کردم افرادی داخل این هودج نورانی نشسته‌اند، ولی چیزی جز تلألؤ نور نمی‌دیدم. بعد دیدم آن شیء نورانی در شمال شرق حیاط مسجد فرود آمد.

آنگاه پس از چند دقیقه توقف، بلند شد و به حرکت درآمد. در هنگام برخاستن هودج، علی‌رغم اینکه برای نماز صبح می‌خواستم داخل مسجد بروم، بی‌اختیار دنبال آن به راه افتادم و دیدم پس از عبور از تکیۀ مسجد پشت خندق به تکیۀ بعدی، یعنی تکیۀ «بیرون دژ» رفت و در وسط آن تکیه فرود آمد. فاصلۀ این دو تکیه شاید حدود دویست متر بود. پس از آن هودج دوباره بلند شد و در فضا به راه خود ادامه داد و من هم در کوچه آن را می‌دیدم. هودج به سمت شرق (سمت مشهد) حرکت کرد و بعد از چند دقیقه از نظرم غایب شد.

در حالی که احساس عجیبی به من دست داده بود و از خود بی‌خود شده بودم، احساس یک شعف بی‌نظیر معنوی توأم با کمی ترس و وحشت داشتم. پس از این ماجرا به سوی مسجد بازگشتم. وقتی به مسجد رسیدم، نماز جماعت صبح تمام شده بود. همان وقت در ذهن کودکانه‌ام به نظرم می‌آمد که ارواح مطهر معصومین و فرشتگان با این هودج آمده‌اند و به این تکیه‌ها که محل عزاداری سالار شهیدان بود، سر زدند. این ماجرا خیال نبود، در بیداری اتفاق افتاد و کاملا آن را به چشم دیدم.

***لغو تحریم‌ها نمایشی است

مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خروج شرکت‌های کشتیرانی از فهرست تحریم‌های اروپا، گفت: این موضوع در مذاکرات ۵+۱ و درمصوبات اولیه دولت روحانی مطرح شده بود.

وی افزود: اما تا زمانی که پوشش بیمه‌ای کشتی‌ها و ترتیبات بانکی حل نشود صرف لغو خروج شرکت‌های کشتی رانی از تحریم ها چندان اهمیتی ندارد.

خسروتاج افزود: از مقررات رفتن هر کشتی به هر بندری و بستن به اسکله این است که پوشش بیمه‌ای داشته باشد اگر نداشته باشد خاصیتی نخواهد داشت.

این در حالی است که محمدحسین داجمر مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه اعلام کرده بود ۳۹ شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در اروپا و کشورمان فعالند، بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا از لیست تحریم‌های این اتحادیه خارج می‌شوند.

***حال رویگری بدتر از دیروز

 رضا رویگری گفت: روند درمانم به کندی پیش می رود و همین موضوع باعث شده است که خسته شوم. پزشکان از من خواسته‌اند بیشتر زمانم را صرف استراحت کنم و این موضوع برای من که همواره فردی اکتیو هستم تا حد زیادی سخت است چرا که من همیشه فرد پرکاری بودم و عادت به خانه نشستن ندارم.

 رویگری در ادامه گفت: تکلمم هنوز بهبود کامل پیدا نکرده، دست و پایم هم مانند سابق نشده است و همچنان در راه رفتن مشکل دارم. به همین خاطر نتوانستم در طول این مدت نقش‌هایی را که دوست دارم ایفا کنم و بیشتر وقتم را در خانه و پای تلویزیون می‌گذرانم.

 او اضافه کرد: برخی از دوستان در طول این مدت به من لطف داشتند و پیشنهاد بازی در چند فیلم را دادند که از این بین بنا بر شرایطی که داشتم بازی در فیلم سینمایی «360 درجه» ساخته سام قریبیان را پذیرفتم. در آخرین ساخته مجید قاری‌زاده هم نقش کوتاهی را بازی کردم اما هیچ‌کدام از این نقش‌ها نشان من را در گذشته ندارند. 

 ***چهره های زنانه زیر نقاب

به گزارش وب سایت "رادیو زمانه" عربستان سعودی، که این روزها نگاه‌ها را به خود جلب کرده، همیشه برای دنیای مدرن سرشار از رمز و معما بوده است. کشوری که با ثروت خود دنیای مدرن را خیره کرده، اما سرسختانه نیمی از جمعیت خود را زیر نقاب نگه داشته است.

"سباستین فارمبارو"، عکاس انگلیسی پیش از این ارمغان‌هایی از اقلیم‌های گوناگون با خود آورده بود، این بار او به کشف عربستان سعودی رفته است، آن هم قلمروی که چندان مکشوف نیست: دنیای زنان.

فارمبارو که امروز در دبی زندگی می‌کند، به تازگی نمایشگاه عکسی به عنوان "راز بالنده" عرضه کرده که قصد دارد، اگر اجازه یافت، آن را در عربستان هم به تماشا بگذارد. او در زمان انفجارهای مهیب ۱۱ سپتامبر در نیویورک زندگی می‌کرد. با مشاهده آن تجربه مخوف بر آن شد که تصویری دقیق‌تر و دور از پیش‌داوری‌ها از دنیای عرب  فراهم آورد، نخست برای خود و سپس برای دیگران.

در مسافرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چند سال زندگی در عربستان سعودی، متوجه شد که واقعیت جاری هرگز به آن شکل یکنواخت و کلیشه‌ای که در ذهنیت مردم غرب وجود دارد، نیست.

وقتی فارمبارو با دوربین به میان مردم رفت، پیش از هر چیز زنان بودند که به عنوان سوژه‌هایی جالب و شگفت‌انگیز توجه او را جلب کردند. نیمی از جمعیت عربستان زیر پوشش  زندگی می‌کردند. او بر آن شد که راز نقاب و معمای پس پشت آن را تصویر کند. او می‌گوید وقتی اولین بار زنی را با برقع در حال شنا در دریا دید، از این تصویر یکه خورد.»

البته لازم به ذکر می باشد درحالی که زنان در کشور عربستان، از هرگونه حق و حقوقی که خداوند و دین اسلام آنها را از آنها بهره‌مند ساخته، محروم هستند زنان و دختران خاندان سعودی، نه‌تنها اصول و مبادی دین اسلام، که آیین وهابیت را هم که به آن ایمان و باور دارند زیر پا می‌گذارند. به عبارت دیگر نگه داشتن نیمی از زنان عربستانی زیر برقع آن هم به اسم اسلام مخصوص زنان عادی و شهروندان است و گر نه زنان  و دختران شاهزادگان سعودی حتی حجاب اسلامی از نوع آنچه که در قرآن کریم آمده است را نیز رعایت نمی کنند.

***4 تا زدی یکی رو مجانی ببر!

تزریق ژل و بوتاکس اگر چه به ظاهر یک عمل پزشکی سرپایی است که دامنه انجام آن تا آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی کشیده شده است اما در واقع این نوع عمل زیبایی، تزریق موادی به بدن است که اگر بدون ملاحظات پزشکی و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود عوارضی را تا مدت‌ها برای استفاده‌کنندگان آن به همراه خواهد داشت.

با نزدیک شدن به ایام نوروز، دیدن هر نوع حراجی در جامعه را می‌توان انتظار داشت از کیف و کفش و مانتو گرفته تا انواع خوراکی‌ها اما حراج نوروزی اعمال جراحی که سطح آن تا کالاهای دم دستی مردم، تنزل پیدا کرده، قابل تأمل است.

شبکه‌های اجتماعی که این روزها در اکثر خانواده‌های ایرانی جایگاهی برای خود پیدا کرده‌اند، محلی شده‌اند برای آنکه بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان، مأمنی برای تبلیغات بی حد و حصر و بدون چارچوب سودجویان در زمینه‌های گوناگون شوند بطوری که در صفحات مختلف این شبکه‌ها، تبلیغاتی از انجام اعمال زیبایی مختلف توسط افراد غیرمتخصص در مکان‌های غیرمجاز به راحتی منتشر می‌شود.

اخیراً نیز نوع تبلیغات آنها به حدی دم‌دستی شده است که دقیقاً یادآور فریاد دست فروش‌های خیابانی است، برگزاری جشنواره بوتاکس با شعار هر 4 نفری که تزریق کنند یک نفر «رایگان» تزریق می‌شود.

طبق آمار و اطلاعات انجمن جراحان پلاستیک، روزانه در تهران به‌ طور متوسط بین 2 تا 3 هزار نفر زن و مرد برای تزریق بوتاکس به مطب‌ها و کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند که البته مردان هم تعدادی از این مراجعه‌کنندگان را تشکیل می‌دهند و تزریق آن بین 150 تا 250 هزار تومان هزینه دارد.

فقط در تهران سالانه بیش از 100 میلیارد تومان، صرف زیبایی از طریق تزریق بوتاکس می‌شود. این در حالی است که این زیبایی موقتی است و فقط 6 ماه دوام دارد و پس از این مدت دوباره باید بوتاکس تزریق شود تا جوانی برگردد.

اغلب جراحان پلاستیک و متخصصان پوست می‌گویند که مشتریان آنها سالی دو تا سه بار برای تزریق بوتاکس مراجعه می‌کنند و این بازار پر سود زیبایی در کنار نظارت‌های سطحی مسئولان، باعث شده افراد سودجو با محصولات تقلبی، در این فضا میدان‌دار شوند.

****نیکی کریمی و اعتیاد به نوعی قرص

نیکی کریمی بازیگر و کارگردانی که با کمک عباس کیارستمی و البته با تکیه بر توان بازیگریش در چند جشنواره معتبر بین المللی به عنوان داور حضور داشته باشد چندی پیش در گفت و گو با یکی از روزنامه های صبح به مساله ای اشاره کرده است که این روزها متاسفانه گریبان جمعی از اهالی سینما را گرفته است.

کریمی که امسال با کارگردانی فیلم "شیفت شب” دوباره تلاش کرده است تا به حوزه فریبنده کارگردانی نزدیک شود در گفتگو با یک روزنامه صبح نکته جالبی را درباره مصرف نوعی قرص روان درمانگر حین بازی در فیلم "روانی” بیان کرده است.

بنابر این گزارش نیکی کریمی می گوید: در فیلم "روانی” دختری که نقش اش را ایفا می کردم دچار "پنیک اتک” (اختلال هراس) بود و من تا یک ماه برای آن فیلم، به خودم تلقین می کردم که دچار پنیک اتک هستم.

وی ادامه می دهد: حتی برای اینکه نقش را رئالیستی تر ایفا کنم رفتم سراغ دکتر و قرص خوردم. تا مدتها هم درگیر این بودم که چه طوری این قرص را ترک کنم. آن زمان خیلی در بازیگری سخت می گرفتم. یعنی حتما شب قبل تمرین می کردم.

این ماجرا پیش از این نیز سابقه داشته و در موارد خیلی شدیدتر حتی چند نفر از بازیگران مرد به خاطر اینکه نقش شخصیت معتاد را قابل باورتر اجرا کنند به دام مواد مخدر افتاده و هرگز از این دام رهایی نیافته اند.

***حاکم شرع عربستانی داعش، پا به فرار گذاشت

به گزارش روزنامه القدس العربی، یک تروریست عربستانی از رهبران فکری داعش، خود را تسلیم سفارت عربستان در ترکیه کرد.

بر پایه این گزارش، این تروریست که به عنوان حاکم شرع داعش و به یک شخصیت مطرح بین داعشی ها تبدیل شده بود، با عبور از مرز ترکیه خود را تسلیم دیپلمات های عربستانی کرد.

لازم به ذکر است تروریست های داعش از افراطی گری های رهبران فکری خود به ستوه آمده اند و در حال فرار از میدان های جنگ هستند.

در این راستا فرماندهان داعش به دستور رهبران فکری خود، به اعدام نیروها به ویژه نیروهای تازه مسلمان که از کشورهای خارجی به این گروهک تروریستی ملحق می شوند، اقدام می کنند.

***زنان کدام کشورها رکورد دار عمل زیبایی هستند؟

طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک که مربوط به سال ۲۰۱۳ هستند، بر محبوبیت عمل‌های جراحی زیبایی در بین زنان افزوده شده است.

براساس گزارش انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک (ISAPS) بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و همچنین تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ جراح از ۹۵ کشور در این انجمن عضویت دارند.

در عرصه عمل‌های جراحی زیبایی برزیلی‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ از زنان آمریکایی پیشی گرفته و در صدر جدول عمل‌های جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

طبق آمار انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک زنان آمریکایی در مجموع یعنی هم انجام عمل جراحی زیبایی یا استفاده از تراپی‌های زیبا‌سازی همچون تزریق آمپول بتاکس با ۴ میلیون نفر همچنان صدرنشین هستند.

زنان آلمانی در مجموع با ۶۵۴ هزار عمل جراحی یا استفاده از تراپی‌های زیباسازی بعد از آمریکا، برزیل و مکزیک در رتبه چهارم قرار دارند. رتبه پنجم با ۴۴۷ هزار متعلق به زنان اسپانیایی است.

طبق آمار "انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک" در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ۴۰ هزار و ۲۷۷ پزشک جراح حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی زیبایی انجام داده‌اند. عمل جراحی سینه با یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد، بیشترین عمل جراحی زیبایی بوده است.

عمل جراحی برای از بین بردن چربی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد در سراسر جهان در رتبه دوم عمل‌های جراحی زیبایی قرار گرفته است.

عمل جراحی روی پلک چشم با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار در سومین رتبه عمل‌های جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۳ بوده است.

در کنار ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی پلاستیک، حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ مورد تراپی زیباسازی نیز در سراسر جهان صورت گرفته است. تزریق آمپول بتاکس با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد تقریبا بیش از نیمی از تراپی‌های زیباسازی را به خود اختصاص داده است.

***روابط مخفیانه زیاد و خیانت های عجیب ستاره فوتبال

شاید دلیل این جدایی مانند جدایی های دیگر مربوط به مشاجره این زوج یا مثلاً بروز اختلافات بین خانواده های آنها نبوده است. وقتی به زندگی چند سال اخیر ستاره پرتغالی نگاه می کنیم، روابط مخفیانه زیادی مشاهده می شود که شاید دلیل تصمیم جدایی "شایک" از "رونالدو" را فراهم کرده باشد.

در سال 2012 رابطه مخفیانه رونالدو با "ریتا پریرا" مجری تلویزیونی در رسانه ها منتشر شد که بعدها توسط خود او در کمال جسارت تآیید گردید!. پریرا اعتراف کرد که مدت های زیادی را با کریس در مهمانی های مختلف گذرانده است.

"آندرسا یوراچ" بانوی دیگری است که پایش در زندگی مخفیانه رونالدو باز شده است. او همین چندی پیش اعتراف کرد که شب قبل از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال 2013 را با رونالدو گذرانده است.

علاوه بر اینها، ستاره خوش اشتهای رئال مادرید با بانوانی چون "نیه وس آلوارز" مدل و مجری 40 ساله اسپانیایی، و حتی "نیکول مینتی" نامزد سابق برلوسکونی(مالک باشگاه میلان) نیز رابطه داشته است.

مجموعه این رابطه ها و آنهایی که احتمالاً از چشمان رسانه ها دور مانده را وقتی کنار هم می گزاریم، به شایک بابت این تصمیم حق می دهیم.

شاید همانطور که "الما آویرو" خواهر رونالدو نیز عنوان کرده، بهترین فوتبالیست دنیا باید کسی را پیدا کند که حقیقتاً به او عشق می ورزد! رونالدو اکنون با "لوسیا ویالون"، دیگر مجری اسپانیایی رابطه دارد.

***پیشنهاد پرسپولیس و استقلال به شاه ماهی ملی پوش

ضرغام اسماعیل بازیکن 20 ساله تیم ملی عراق که بهترین بازیکن دیدار ایران - عراق در جام ملت های آسیا شد، قبل از شروع این تورنمنت نتوانست نظر مساعد حمید درخشان سرمربی پرسپولیس را به خود اختصاص دهد. درخشان به راحتی این بازیکن را از لیست خرید باشگاه پرسپولیس خط زد تا به دنبال یک مدافع ازبکستانی باشد.

پس از درخشش ضرغام اسماعیل در جام ملت ها، سرمربی استقلال به دنبال جذب این بازیکن عراقی و چپ پا افتاد و حتی جاسم کرار نیز در این خصوص قرار شد به آبی پوشان کمک کند.

وقتی پیشنهاد استقلالی ها به ضرغام اسماعیل رسانه ای شد، کادرفنی پرسپولیس نیز مجددا پیشنهادی برای جذب این بازیکن عراقی ارائه داد!

از طرف دیگر آزمایش های پزشکی «شوکت سالوم اف» نیز منفی بوده و این بازیکن ازبک که قرار بود مدافع چپ پرسپولیس شود، مشکوک به هپاتیت ب است. با این حال درخشان از باشگاه خواسته دوباره پیشنهادی به ضرغام اسماعیل بدهند و بازیکن عراقی جذب پرسپولیس شود.

این در حالی است که باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه نیز با قیمتی تقریبا دو برابر پیشنهاد پرسپولیس قصد جذب ضرغام اسماعیل را دارد و بعید به نظر می رسد با توجه به اتفاقاتی که در جریان جام ملت های آسیا رخ داد، این بازیکن پرسپولیسی شود.

***واکنش ستاره پرسپولیس به پیشنهاد وسوسه کننده

مهدی طارمی از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواست رضایتنامه اش را برای انتقال به تیم عربی حاضر کنند.

ظاهرا پیشنهاد مالی خوب باشگاه القادسیه کویت به طارمی، این جوان بوشهری را وسوسه کرده که هر چه زودتر از فوتبال ایران برود. این در حالی است که طارمی به تازگی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشته بود که به خاطر هواداران در پرسپولیس می ماند!

راستی شاید برای شما هم جالب باشد بدانید طارمی اخیرا با یکی از همبازیان پر سر و صدایش خیلی قاطی شده و همین موضوع او را به یک خواننده زیرزمینی هم نزدیک کرده است.

ناگفته نماند طارمی هنوز یک سال و نیم دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و بدون رضایت این باشگاه قادر به جدایی نیست.

***عضو هیأت مدیره پرسپولیس در صدای آمریکا

با وجود اینکه وزارت ورزش طی ابلاغیه‌ای رسمی به تمامی ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی تاکید کرده است که از مصاحبه با رسانه‌های فارسی زبان بیگانه پرهیز کنند، اما رفتار ناشایست تعداد معدودی از اهالی ورزش نشان میدهد که مایل به تبعیت از قانون نیستند.

در طول سالهای گذشته، فوتبالی‌ها گوی سبقت را از سایر چهره‌های ورزشی‌ ربوده و در رسانه‌های یادشده حضور پررنگتری داشته‌اند.

ابراهیم قاسمپور، مجید جلالی، بهتاش فریبا، حسن روشن، جلال طالبی، بهمن فروتن، حسین کلانی، شهرزاد مظفر از جمله اهالی صاحب‌نام فوتبال هستند که در کسوت کارشناس ورزشی با رسانه‌هایی چون صدای آمریکا، بی بی سی انگلیس، دویچه وله آلمان و... همکاری داشتند و پس از پیگیری وزارت ورزش و دستگاه های نظارتی، بیشتر آن‌ها از ادامه همکاری با شبکههای معاند خودداری کردند.

اما با گذشت زمان و کمتر شدن حساسیت مدیریت ورزش کشور به این موضوع، در طول ماه های اخیر شاهد آفتابی شدن مجدد برخی اهالی ورزش در شبکههای ضدانقلاب هستیم؛ بدون توجه به خط مشی ضدایرانی رسانه‌های فارسی زبان دشمن.

پس از حضور مداوم "امیرحسین اصلانیان" بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران در شبکه ضدانقلاب صدای آمریکا (VOA)، آقای "حسین کلانی" پیشکسوت فوتبال و عضو جدید هیئت مدیره این باشگاه نیز به یکی از کارشناسان ثابت برنامه های ورزشی شبکه دولتی آمریکا تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد مسؤولان ناظر -به ویژه مقامات وزارت ورزش- باید چاره مناسبی برای تکرار نشدن اینگونه اقدامات بیندیشند، چون تداوم این روند و سکوت متولیان امر مترادف با ترویج قانون گریزی خواهد بود.

از دیگرسو شاید بد نباشد مدیران رسانه ملی نیز به چهره‌های ورزشی فعال در رسانه‌های بیگانه بفهمانند که با این کار ناپسند، فرصت حضور در برنامه‌های ورزشی رسانه ملی را از دست خواهند داد.

***عبدالزهرا از کجا فهمید دوپینگی است؟!

هوشنگ مقدس سرپرست کاروان ایران در استرالیا و مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال که در جلسه کمیته انضباطی AFC حضور داشته، در این باره به نکته عجیبی اشاره می کند.

او می گوید: «مسئولان نادو باید توضیح بدهند که چطور یک روز قبل از اعلام رای مثبت دوپینگ علاء، این بازیکن متوجه شده و ITC خود را از فدراسیون فوتبال گرفته است. او از کجا می دانسته که دوپینگش مثبت است؟! او با علم به این موضوع از فدراسیون فوتبال مجوز بازی اش را گرفته و رفته است. اگر نادو اطلاعات لازم را در این زمینه به فدراسیون فوتبال می داد، اصلا itc این بازیکن صادر نمی شد.»

***تبلیغات جذاب برای جذب زنان به سیگار

در کشور ما نیز سال‌های اخیر میانگین سن شروع مصرف دخانیات در زنان رو به کاهش بوده که این آمار نگران کننده است. اکنون تولید کنندگان و فروشندگان محصولات دخانی بیش از پیش زنان را هدف هجوم تبلیغات فریبنده و جذاب خود قرار می‌دهند، زیرا زنان علاوه بر اینکه خود می‌توانند در شمار مصرف کنندگان جدید درآیند، الگوی مناسبی برای سیگاری شدن سایر اعضای خانواده نیز خواهند بود.

متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهدیم که با کم شدن زشتی مصرف دخانیات در جامعه، مصرف دخانیات به ویژه قلیان میان پسران و دختران نوجوان و زنان جوان افزایش یافته و حتی در مواردی، اعضای خانواده بدون توجه به اثرات سوء قلیان در کنار یکدیگر از آن به عنوان یک وسیله تفریحی یا وسیله‌ای برای افزایش صمیمیت بین خود استفاده می‌کنند.

صنایع دخانی برای جذب مصرف کنندگان بیشتر از بین نوجوانان و جوانان به ویژه دختران و زنان جوان،‌ از تبلیغات نادرست بسیاری کمک می‌گیرند، بعضی از این تبلیغات نادرست مثل احساس جذاب شدن، مورد توجه بودن، مستقل شدن، بزرگ شدن، اجتماعی شدن، پذیرفته شدن توسط همسالان، الگو گرفتن از هنرپیشه‌ها، بعضی باورهای غلط مثل این که سیگار کشیدن باعث رفع عصبانیت، خستگی، رفع دلشوره، تقویت ذهن یا هضم غذا می‌شود و در نهایت ساده انگاری در مورد مصرف قلیان به عنوان یک ماده دخانی کم خطرتر از سیگار؛ در حالیکه قلیان کم خطر نیست و هر وعده مصرف آن تقریبا با مصرف 40 تا 80 نخ سیگار برابری می‌کند.

***شنل نامرئی کننده به زودی در نیروی هوایی آمریکا

محققان آمریکایی موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که از قابلیت خم کردن نور برخوردار بوده و می‌تواند برای نامرئی‌سازی اشیاء مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دانشگاه آریزونا از پلاستیک متخلخل و مدار‌های مسی کوچک برای ساخت این دستگاه استفاده کردند. این اشیاء در الگوهای هندسی دقیقی قرار داده شدند تا امواج انرژی را در روش‌های غیرطبیعی خم کنند؛ این ویژگی negative refraction نامیده می‌شود که به معنای به عقب خم کردن امواج انرژی است.

برای کاهش میزان انرژی، متاماده سه‌بعدی طراحی شده که از طریق تعبیه تونل دیودها – نوعی دستگاه نیمه‌رسانا – از کاهش میزان انرژی جلوگیری کرد؛ تونل از باتری برای تقویت انرژی استفاده می‌کند. امواج در زمان عبور از این ماده مصنوعی تجزیه شده و این شکست منفی، منجر به کاهش میزان انرژی نمی‌شود.

این فناوری که با حمایت مالی نیروی هوایی آمریکا انجام شد، می‌تواند برای پنهان کردن هواپیما‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج این دستاورد در مجله Nature Communications منتشر شد.

***مرده ای که زنده شد و از خاک بیرون آمد!

گربه ای که پس از تصادف زنده مانده بود به اشتباه توسط صاحبش خاک شد اما این گربه دوباره به زندگی بازگشت و توانست راهش را از دل زمین به بیرون پیدا کند و نشان بدهد که اگر می گویند گربه 9 جان دارد واقعا راست است.

این گربه در یک حادثه رانندگی به شدت زخمی شده بود به طوری که نیمی از صورتش را از دست داده است. او برای مدتی علائم حیاتی اش را از دست داده بود به همین دلیل به اشتباه او را خاک کرده اند.

البته پس از گذشت 5 روز از خاک کردن این گربه در نزدیکی محل زندگی اش پیدا شد و درحالی که اوضاع خوبی نداشت سریعا به اورژانس دامپزشکی برده شد تا پزشکان به وضعیت او رسیدگی کنند. این گربه جمجمه اش شکسته است و صورتش زخم های بسیار بدی برداشته بود.

***نیکوکارترین و مهربان ترین پیتزا فروش دنیا

زمانی که "ماسون وارتمن" از کار خوبش در وال استریت استعفا داد تا به فروش پیتزاهای یک دلاری مشغول شود بسیاری فکر می کردند که او دیوانه شده است و قصد دارد دنیای خود را با این کار خراب کند اما وی فکر دیگری داشت.

این جوان 27 ساله تصمیم گرفت تا به روشی بی نظیر برای آخرت خود یک زندگی خوب را بسازد. او در طول یک سال گذشته بیش از 8500 تیکه پیتزای رایگان به بی خانمان ها داده است تا از گرسنگی جانشان را از دست ندهند.

او که مغازه اش در یک منطقه فقیرنشین بنا شده است همیشه به بی خانمان ها پیتزای رایگان می داد تا اینکه روزی مردی درخواست کرد پول پیتزای اولین فقیری که از در وارد شود را بدهد و "ماسون" تصمیم گرفت تا به افتخار این مرد یادداشتی را روی دیوار بچسباند.

این خبر در شهر پخش شد و هزاران نفر به این مغازه آمدند تا برای فقیران غذا بخرند. حالا دیوارهای این مغازه پر از نوشته های جالب شده است و روزانه 30 تا 40 بی خانمان می توانند از گرسنگی نجات پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.