جوین- نقابی: استاندار خراسان رضوي که چندی پیش طی سفری به جوین در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافته بود و 23 مصوبه در این جلسه به تصویب رسید، از سوی استانداری خراسان رضوي به مدیران کل استان و فرمانداری جوین ابلاغ شد.

دستاوردهای سفر استاندار خراسان رضوي به جوین طی 23 مصوبه ابلاغ شد

نخستین مصوبه در مورد ایجاد دانشکده پرستاری است که مقرر شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در اسرع وقت نسبت به اجرای مقدمات تأسیس دانشکده اقدام کند. هشت مصوبه مربوط به راه و شهرسازی است و این همه مصوبه مشخص کننده فقر راه‌های ارتباطی در شهرستان جوین است که در این مصوبات مقرر شد نقاط حادثه خیز شهرستان اصلاح و کمربندی شهر نقاب و اتصال مرکز شهرستان به دهستان پیراکوه آسفالت شود. همچنین محور ارتباطی شهرستان جوین به سبزوار و اسفراین با هدف کاهش بار ترافیکی با توجه به انجام طرح مطالعاتی دوبانده و محور مواصلاتی جاجرم به شهرستان جوین تا شهرستان خوشاب که دارای 9 متر عرض است به 11 متر افزایش یابد در بخش طرحهای بنیاد مسکن نیز نسبت به واگذاری خانه‌های مسکن مهر و بازنگری طرحهای هادی روستایی که عمر 10 ساله آن به پایان رسیده، تأکید شده است.

در این ابلاغیه همچنین اشاره شده اداره کل ورزش و جوانان در مورد احداث مجتمع ورزشی در زمین واگذاری رایگان جنب کمربندی شهر نقاب اقدام نماید.

با توجه به تازه تأسیس بودن شهرستان همه ادارات موظفند رأساً از طریق ادارات کل و وزارتخانه مربوط نسبت به تکمیل ساختار تشکیلاتی ادارات خود اقدام کنند.

همچنین مقرر شده با توجه به تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای دستگاه‌های مجری و بهره بردار سریعاً در مورد تحویل و تحول ساختمان اقدام کنند تا در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

جهاد كشاورزي استان و شهرستان موظف شدند سه بند از مصوبات جلسه که مربوط به آنهاست در مورد خط انتقال آب کشاورزی وتبدیل هزار هکتار از اراضی به آبیاری تحت فشار و توسعه کشاورزی شهرستان جوین اقدام کنند.

با تأکیدات استاندار آبفای روستایی خراسان موظف شد در آبرسانی به روستای ارگ و بهسازی آبرسانی به روستای انداده اقدام عاجل انجام داده و گزارشی به استانداری خراسان رضوي و فرمانداری جوین ارایه کند. مخابرات استان نیز موظف شد در خدمات رسانی به نقاط توسعه یافته شهر نقاب اقدام کند همچنین برای رفاه حال کشاورزان بانکهای عامل شهر نقاب از سهمیه معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان حداقل 30 میلیارد ریال در اختیار کشت و صنعت جوین قرار دهند.

بندهایی هم از مصوبات مربوط به هوشمند کردن کنتورهای برق چاه‌های کشاورزی و صدور پروانه‌های ساختمانی با هدف رفاه برای کارفرمایان درخصوص اخذ بیمه اجباری کارگران ساختمانی و خط انتقال 130 اینچی گاز به کارخانه عظیم فولاد شهرستان جوین و روستاهای دهستان پیراکوه و بخش عطاملک بود.

گفتنی است، با چاپ گزارشهای مستمر روزنامه قدس دستاوردهای زیادی از سفر استاندار نصیب مردم شهرستان جوین شده و از این بابت معتمدان،  اعضای شورای روستایی و بخشداران و شهرداری و شورای شهر از قدس قدردانی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.