دانیال صدقی: دیه گو کاستا تقریبا نسبت به از دست دادن بازی مهم این هفته چلسی برابر منچسترسیتی در لیگ برتر مطمئن است. 

 «دیه گو کاستا » غایب بازی بزرگ

او پس از لگد کردن عمدی امره کان در بازی نیمه نهایی جام اتحادیه چلسی برابر لیورپول از سوی کمیته انضباطی مقصر شناخته شد. جریمه او محروم شدن از سه بازی بعدی چلسی خواهد بود. مهاجم اسپانیایی – برزیلی چلسی در آن بازی در یک موقعیت دیگر هم مارتین اسکرتل را لگد کرده بود. چلسی تا ساعت شش عصر روز جمعه وقت داشت در مورد اعتراض به این اتهام تصمیم گیری کند و دراین صورت تصمیم نهایی کمیته انضباطی در مورد کاستا روز شنبه اعلام می‌شود.

بعید است نظر کمیته انضباطی در مورد اتهام وارده به کاستا تغییر یابد و در بهترین حالت محرومیت او از سه جلسه به دو جلسه کاهش خواهد یافت که در هرحال شامل بازی با من سیتی نخواهد بود. بازی های بعدی چلسی برابر استون ویلا و اورتون هستند. قرار نیست کمیته انضباطی اظهارات کاستا را دراین زمینه بشنود، ولی باشگاه او می‌تواند با ارایه مدارک و شواهد تلویزیونی و ضمیمه کردن آنها به پرونده، از بازیکن خود حمایت کند.

ادن آزارد پس از بازی سه شنبه چلسی برابر لیورپول گفته بود کاستا بازیکنی است که جانش را برای تیم می‌دهد” وقتی شما با او بازی می‌کنید، باید همه کار بکنید. این را می‌توانید در هر حرکت و در هر توپی ببینید. او جانش را می‌دهد. حتی اگر گل نزده باشد، تلاش می‌کند. برای تیم، برای بازیکنان. بازی کردن با او خیلی خوب است” آزارد گفته بود کاستا در تمرینات کمی‌متفاوت است. در بازی خیلی تلاش می‌کند و هرگز متوقف نمی‌شود.” محرومیت کاستا در حالی صورت گرفته که مایکل اولیور داور بازی چلسی و لیورپول گفته بود او خطای انجام شده کاستا روی امره کان را ندیده است. تصاویر تلویزیونی در واقع حکم به این جریمه دادند. وقتی کمیته انضباطی از اولیور پرسید اگر آن صحنه را دیده بود، چه جریمه ای برایش درنظر می‌گرفت، پاسخ داور کارت قرمز بوده است. همین کمیته تصمیم گرفت خطای کاستا روی اسکرتل غیرعمدی بوده است.

خطای کاستا روی امره کان در دقیقه یازده بازی برگشت نیمه نهایی جام اتحادیه رخ داده بود. با توجه به جو رسانه ای تندی که پس از این بازی علیه او رخ داده بود، بعید به نظر می‌رسید که کمیته انضباطی تصمیمی‌در مورد او اتخاذ نکند. اگر کاستا تا پایان وقت اداری روز جمعه به این تصمیم اعتراضی نکرده باشد، محرومیت سه جلسه ای او به طور خودکار از بازی برابر سیتی در استمفورد بریج اعمال می‌شود. درصورت اعتراض او کمیته انضباطی روز جمعه آن را بررسی می‌کرده و اگر وکلای او و چلسی نتوانند اتفاقی بودن برخورد او و امره کان را ثابت کنند، او دستکم سه جلسه محروم خواهد شد  و به هیچ وجه شانسی برای بازی برابر سیتی ندارد. اگرچه محرومیت او از نظر فنی در پی بررسی تصاویر تلویزیونی شکل گرفته، اما دلیل اصلی آن موج وسیع رسانه‌ای پس از بازی بود. تلویزیون اصلی ترین نقش را در این زمینه ایفا کرد.

حرفهای تند جمی‌ردنپ مفسر اسکای خشم مورینیو را برانگیخت و مربی چلسی دراین مورد گفت:” به نظرم کمپینی تحت عنوان “ جنایات دیه گو کاستا” راه انداخته اند. وقتی آنها شروع به حرف زدن می‌کنند، تلویزیون را خاموش می‌کنم” روزنامه ها هم طی روزهای اخیر گزارشهای مفصلی دراین رابطه منتشر کرده واز احتمال محرومیت او خبر داده بودند. بخصوص که کاستا در آن بازی یک بار با جرارد و یک بار با اسکرتل هم درگیر شده بود. با توجه به نفوذ رسانه ها روی کمیته انضباطی ، چنین محرومیتی قابل پیش بینی بود.

برای وکلای مدافع کاستا از روز پنجشنبه نبرد با زما شروع شد. اگرچه او بازی با سیتی را به‌ هرحال از دست داده است. کمیته انضباطی انگلیس درعین حال ژوزه مورینیو را هم به دلیل اظهارات ماه دسامبر او که از کمپین علیه چلسی حرف زده بود به پرداخت 25 هزار پوند جریمه نقدی محکوم کرد. آنتونی تیلورداور بازی چلسی وساوتهمپتون در روز 28 دسامبر، از گرفتن یک پنالتی برای چلسی خودداری کرده و خشم مربی پرتغالی را برانگیخته بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.