چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی امریکا درمصاحبه ای گفت : امریکا ممکن است در نهایت به اعزام نیروهای زمینی غیر رزمی خود به عراق برای کمک به بیرون راندن نیروهای داعش از این کشور نیاز داشته باشد.

هیگل: امریکا ممکن است نیاز به اعزام نیروی زمینی به عراق داشته باشد

به گزارش  ایرنا خبرگزاری رویترز ازواشنگتن، هیگل که در ماه نوامبر زیر فشار وارده تصمیم به استعفا گرفت ، در مصاحبه روزگذشته با سی ان ان گفت : تمام گزینه ها در عراق از جمله اعزام نیرو برای ایفای نقش غیر رزمی نظیر جمع آوری اطلاعات جاسوسی و شناسایی اهداف داعش باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت :' به گمان من ، شاید لازم باشد که از قبل برخی از نیروهای ما در آنجا مستقر شوند. البته باید بگویم که هنوز به این نتیجه نرسیده ایم . من نمی دانم که آیا به این نقطه خواهیم رسید یا نه .'

این اظهارات هیگل با ادای شهادت مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در کنگره در پاییز گذشته همخوانی داشت . این ژنرال گفته بود که نیروهای امریکا ممکن است نقش زمینی گسترده تری در عراق به عهده گیرند. '

چنین استقراری علاوه بر حضور چهار هزار و 500 سرباز امریکایی در عراق خواهد بود که پیش از این در حال ایفای نقش های آموزشی و مستشاری هستند.

هیگل همچنین گفت : وی با مقامات کاخ سفید در مورد آزادی زندانیان از بازداشتگاه گوآنتانامو در کوبا اختلاف داشت .

وی به عنوان وزیر دفاع تعیین می کرد که کدام زندانی در چه موقع آزاد شود و کاخ سفید از رویکرد محتاطانه ای که در مورد آزادی این زندانیان وجود داشت ناراحت بود.

هیگل در پاسخ به این سوال سی ان ان که ایا تحت فشار قرار داشت یا نه گفت :' ما و کاخ سفید و کنگره ' بحث های زیادی در مورد آزادی زندانیان گوانتانامو داشتیم .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.