۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 262034

شرکت اپل، تولید کننده محصولات کامپیوتری، رکورد بالاترین سود ثبت شده برای یک شرکت سهامی را شکست.

سود سه ماهه اپل به 18میلیارد دلار رسید

به گزارش ایسنا، شرکت اپل اعلام کرد که سود این شرکت در سه ماهه اول سال مالی جاری به 18 میلیارد دلار رسید که بیشترین سودی است که تا کنون یک شرکت سهامی به دست آورده است.

پیش از این، دو شرکت نفتی اکسون‌موبیل و گازپروم رکورد بالاترین سود را در اختیار داشتند اما سود اپل از این دو شرکت بیشتر است. سود شرکت اکسون‌موبیل در سه ماهه دوم سال 2012 به حدود 16 میلیارد دلار رسیده بود.

با کسب این درآمد، میزان نقدینگی شرکت اپل به بیش از 140 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت اپل گفته است که دلیل دستیابی به این میزان سود، فروش آیفون‌های نوع 6 و 6پلاس بوده که به خصوص در چین، بازار پررونقی داشته است. در این مدت، اپل حدود 75 میلیون آیفون فروخت و میزان فروش این محصول در چین نسبت به سال قبل از آن بیش از 70 درصد افزایش داشت.

در سال گذشته، برای اولین بار فروش آیفون‌های اپل در چین از میزان فروش این محصول در آمریکا پیشی گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، هنگامی که تیم کوک به جای استیو جابز مدیرعامل اپل شد، تردیدهایی در این مورد ابراز شد که آیا موفقیت تجاری اپل ادامه خواهد یافت یا نه. رقم جدید سوددهی اپل نشان می‌دهد که تغییر در مدیریت شرکت تاثیری در سوددهی آن نداشته است.

به گفته ناظران، سود سرشاری که نصیب اپل شده به معنی آن است که ممکن است سود سهام شرکت و عایدی سهامداران از این محل به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در واکنش به گزارش مالی اپل، بهای سهام این شرکت در بازار بورس بیش از هشت درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.