وزیر دفاع در حال کناره‌گیری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده ممکن است در نهایت به اعزام نیروی زمینی غیرضربتی به عراق برای کمک به مقابله با داعش نیاز پیدا کند.

هاگل: ممکن است به نیروی زمینی در عراق نیاز باشد

به گزارش ایسنا،چاک هاگل، وزیر دفاع در کناره‌گیری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: تمامی گزینه‌ها بایستی درباره عراق بررسی شود که شامل اعزام نیرو برای انجام نقش‌های غیرضربتی نظیر جمع‌آوری اطلاعات و اهداف داعش است.

وی افزود: فکر می‌کنم که ممکن است نیاز داشته باشیم تا نیروی زمینی در عراق مستقر کنیم. البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم. از اینکه به عراق نیرو اعزام کنیم یا خیر، اطلاعی ندارم.

اظهارنظرهای هاگل بازتاب شهادت ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره در پاییز گذشته است زمانی که وی گفت، سربازان آمریکایی ممکن است نقش بیشتری را در عراق ایفا کنند.

استقرار نیروی زمینی آمریکا در عراق علاوه بر 4500 سربازی است که در حال حاضر در عراق حضور دارند و به آموزش و مشاوره نیروهای عراقی در این کشور می‌پردازند.

وزیر دفاع آمریکا که نوامبر 2014 تحت فشارها اعلام کرده بود از سمت خود کناره‌گیری کند، ادامه داد که با مقام‌های کاخ سفید درباره آزادی زندانیان در گوآنتانامو درگیر است و به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده تایید می‌کند که کدام زندانی در چه زمانی و باید آزاد شود.

وی به سی‌ان‌ان گفت که کاخ سفید با رویکرد احتیاطی‌اش موافق نیست و عدم توافقاتی درباره روند آزادی این زندانیان وجود دارد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره که آیا وی تحت فشار بود یا خیر، گفت: ما مکالمات زیادی با کاخ سفید و کنگره درباره آزادی این گروگان‌ها داشته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.