۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 262055

استاندار تهران گفت: ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر در تهران یارانه می گیرند که اگر ۳ میلیون قشر پردرآمد حذف شوند برای تهران و توسعه آن مهم است.

آمار یارانه‌ بگیران پولدار تهرانی
خبرگزاری مهر:سید حسین هاشمی می گوید: اگر توزیع یارانه ها بر عهده استانها بود خیلی به نفع تهران تمام می شد. چون هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر یارانه می گیرند و اگر ۳ تا ۴ میلیون قشر پردرآمد تهران را حذف کنیم بخشی از این یارانه برای توسعه تهران تعلق می گیرد.

در ادامه گفته های استاندار تهران نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استان تهران هم گفت: همین ۳ میلیون نفری که استاندار گفته را ضرب در ۴۵۵۰۰ تومان کنیم ماهانه حدود ۱۳۶ میلیارد تومان می شود.

ترکی گفت: تاکنون ۴۰۴ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده اند. حالا اگر عدد یارانه بگیران تهران را در عدد ۴۵۵۰۰ تومان یارانه ضرب کنید که چیزی حدود ۵۷۰ میلیارد تومان می شود که در سال عدد ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می شود. حالا می آیند و می گویند پول و بودجه دولت کجا می رود. معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: دولت اگر بودجه ریزش یارانه بگیران پردرآمد را در اختیار خود استان قرار دهد انقلابی در بودجه استان ها رخ می دهد.

استاندار تهران همچنین در این گفتگو در پاسخ به اینکه شهروندان مسکن مهر اسلامشهر از عدم امنیت در این منطقه گلایه دارند گفت: امنیت خوب است اما باید ارتقا دهیم. البته این را هم قوبل داریم که امکانات خوبی به شهرستان های جدید تعلق نگرفته و این را بنده منعکس کرده ام.

هاشمی در مورد پرونده اسید پاشی در تهران هم گفت: متهمان دستگیر شدند و دیگر پرونده از روی میز استانداری کنار رفته و قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 2
    سلام: یک توسیعه خوب برای سرمایه دارها که یارانه دریافت میکنند اگر بنگاه یا مغازه دارید که در آن امرار معاش میکنید اگر با نگرفتن یارانه فقط 10% رشد اقتصادی داشته باشید ماهانه به چه مبلغ خواهید رسید حالا اگر بگیریم تعداد نفرات یک خانواده شما چهار نفر باشد مبلغ یارانه شما ماهانه به 182000 تومان می باشد که روزانه آن معادل 6066 تومان می باشد حالا خودتان قضاوت کنید اگر با نگرفتن سرمایه دارها و کسانی که میتوانند با انصراف یارانه فقط 10% یارانه بگیرها را تشکیل بدهند چه اقتصادی بوجود خواهد آمد یعنی 5 میلیون انصراف دهنده مبلغی معادل 727.5 میلیارد تومان تزریق اقتصاد می شود که با آن میشود خیلی از مسائل اقتصاد کاری انجام داد با یک میلیارد چند نفر میتوانند مشغول به کار شوند من میگویم 20 نفر اگر ضربدر 727 بشود معادل 14540 نفر مشغول به کار میشوند با درآمد مکفی که اگر خانواده های این کارکنان 3 نفر باشد
  • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    اگر اختلاس ها رو جمع کنیم به هر ایرانی 200 میلیون میرسید یارانه ندین اختلاس بیشتر میشه
  • امان اله غفوری IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    بنده با دریافت حقوق 1800000تومان از یارانه انصراف دادبم ولی پشیمانم چون خدمتی از دولت مشاهده نمیشود یارانه همه چیز را مرحله اول برداشتید چه کاری انجام دادید یارانه سوخت را برداشتید دولت نتوانست قیمت ارز را نگه دارد حالا دوباره دولت طلبکاره که یارانه میدهد ما که امید نداریم این مدیران که 35 سال که کشور دستشان است بتوانند مشکلات را حل کنند جون تمام تدبیرهایشان را بکار بردهاند پس باید فکر های بهتری مورد استفاده قرار گیرد