بازرسان بررسی سوانح هوایی اندونزی اعلام کردند که خلبان اصلی در زمان حادثه خارج از کابین بوده است و فرصت نکرده است کنترل هواپیما را از اختیار کمک خلبان خارج كرده و خود كنترل آن را در دست بگیرد.

خلبان اصلی هواپیما در زمان حادثه در کابین نبوده است

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در راستای نتایج اخیر تحقیقات بازرسان تیم سوانح هوایی اندونزی مبنی بر کنترل هواپیما توسط کمک خلبان فرانسوی پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی، اعلام شد که خلبان اصلی هواپیما براساس یک روند غیرمعمول در کابین حضور نداشته است.

بازرسان بررسی سوانح هوایی اندونزی اعلام کردند که با بررسی مکالمه‌های جعبه سیاه هواپیمای پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی دریافته‌اند که خلبان اصلی در خارج از کابین بوده است و در زمان حادثه فرصت نکرده است تا با نشستن در جای خلبان، کنترل هواپیما را از اختیار کمک خلبان خارج كرده و خود كنترل آن را در دست بگیرد.

پرواز QZ۸۵۰۱ مالزی در تاریخ ۲۸ دسامبر گذشته تنها کمی پس از بلند شدن از فرودگاه «سورابایا» با ۱۶۲ سرنشین از صفحه رادار محو شد و پس از انجام جست‌وجو‌ها مشخص شد که در دریای «جاوه» سقوط کرده است.

مسئولان خطوط هواپیمایی «ایرآسیا» مالزی اعلام کردند که تا زمان کامل شدن بررسی‌ها توسط کمیته امنیت حمل‌ و نقل ملی اندونزی، هیچ‌گونه اظهارنظری نمی‌کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.