آیت الله علوی گرگانی با ابراز ناراحتی از عمل نکردن برخی به دستورات دینی، گفت: ما برای احیای امر دین انقلاب کردیم و در جامعه اسلامی باید از موارد ضد فرهنگی‌ای مانند تک‌خوانی بانوان جلوگیری شود.

آیت الله علوی گرگانی:  جلوی موارد ضدفرهنگی مانند تک‌خوانی بانوان گرفته شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه قم با اشاره به مسائل فرهنگی امروز کشور از نداستن قدر دین و انقلاب اسلامی توسط برخی، ابراز ناراحتی کرد و اظهار داشت: دین نیامده بر سر ما کلاه بگذارد و دست جوانان و بانوان را ببندد و چه بسا که ما برای احیای امر دین انقلاب کرده‌ایم پس در جامعه اسلامی باید از موارد ضد فرهنگی مانند تک خوانی زنان جدا جلوگیری شود.
 
مرجع جهان تشیع با بیان اینکه انقلاب اسلامی امتیازی است که خداوند به جوانان ایرانی داده است، افزود: حرکت انقلاب اسلامی ما حرکتی عمومی بوده است و این امتیاز فقط و فقط برای ایران است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حرکت امام راحل تمام ایران و روحانیت و حتی دانشجویان را  در برگرفت، گفت: حرکتی که دنیا را انگشت به دهان کرد و در مدتی طولانی یعنی از سال 42 تا 57 از شرق و غرب به این حرکت سنگ اندازی می‌شد و نمی‌گذاشتند این حرکت به نتیجه برسد و چه در تمام مدت جنگ تحمیلی و پس از آن تا وقتی که کشور اسلامیمان ایران روی پای خود ایستاد، با ریختن خون شهدا ثمره داده است.
 
آیت الله علوی گرگانی گفت: در زمره شهدا دانشجویان هم بودند که به دنبال دین آمدند و جان خود رادر طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت رسیدند و با آمدن آن‌ها کار تمام نشد بلکه مسئولیت ما زیاد شد چرا که آن‌ها با جان دادن استقلال، جمهوری اسلامی و عزت را برای کشور ما به مثابه دو بال برای پرواز به سمت مهدویت به ارمغان آوردند ولی متاسفانه می‌بینیم که قدر خون آن‌ها دانسته نمی‌شود.
 
این مرجع عالیقدر دینی با تاکید بر اینکه دشمن اگر در لباس دوست هم باشد دشمنی خود را دارد و هرگز نمی‌توان به وی اعتماد کرد، تصریح کرد: دست‌های بیگانه یا داخلی ما که به دنبال بیگانگان می‌روند دارد پنجه به دستاوردهای انقلاب می‌کشد.
 
آیت الله علوی گرگانی گفت: دشمن هیچ‌گاه به سادگی روی ناحق و دشمنانه خود را به ما نشان نمی‌دهد و با گرگ صفتی هر چه تمام‌تر در لباس میش و در قالب حق می‌آید و جوانان ما را بازیچه دست خود می‌کند.
 
وی افزود: دشمنان ما همیشه در ظاهر با اهداف مقدس جلو می‌آیند و داخلی‌ها را گول می‌زنند و ای بسا که دستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز خدشه دار می‌کنند، پس باید هوشیار بود چرا که خیلی از کسانی که از کشورهای بیگانه به عنوان کمک کردن می‌آیند، دشمنی می‌کنند. دشمن دشمن است حتی اگر در لباس دوست بیاید.
 
وی با ابراز ناراحتی از بی‌توجهی برخی به اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: برای دین ما مال و جان و ناموس داده شده است، جان‌ها و دانشمند‌ها از بین رفتند و ما باید  دنباله روی رهبر معظم انقلاب و ولایت که راس آن امام مهدی (عج) باشیم تا سست نشویم.
 
آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه اگر قرار بود زندگی فرهنگی ما به سبک طاغوتی باشد و زنان ملعبه دست عده‌ای هوس ران و شهوت پرست باشند انقلاب نمی‌کردیم؛ گفت: ما عزت زنان را می‌خواهیم و می‌خواهیم بانوان بازیچه دست شهوت رانان نشوند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: دانشجویان در آغاز و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش اساسی به عهده داشتند و سبب عزت و بزرگی نظام اسلامی شدند و به این دانشجویان عزیز باید سلام و درود فرستاد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.