پیشمرگ‌های کرد اعلام کردند که در درگیری‌های اخیر شهر کرکوک توانسته‌اند بیش از 100 تن از نیروهای داعش را از پای درآورند و حمله آنها را به طورکامل ناکام بگذارند.

کشته شدن 100 داعشی در کرکوک / ناکام گذاشتن عملیات سامراء
به گزارش  (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، هم‌اکنون آرامش شکننده‌ای در استان کرکوک و به ویژه در مرکز این استان حکمفرماست و پیشمرگ‌ها اعلام کردند که توانسته‌اند حملات داعش را به طور کامل دفع کنند.

بنا به گفته مسوولان کرد، نزدیک به 600 عضو داعش حملاتی را از سه محور به شهر کرکوک انجام دادند و همزمان با آن عواملی از داعش توانستند به مرکز شهر نفوذ کنند و قصد داشتند با حمله به زندان مرکزی شهر، تروریست‌های زندانی را آزاد کنند اما این حملات ناکام ماند.

مسئولان کرکوک می‌گویند برخی از آوارگانی که از استان‌های مجاور به کرکوک آماده‌اند، در واقع عضو داعش بوده و زمینه را برای ورود عوامل نفوذی داعش آماده کردند و قصد داشتند عملیاتی مشابه آنچه که در موصل رخ داد در کرکوک نیز انجام دهند. درگیری‌ها تا بامداد امروز (شنبه) ادامه داشت و پیشمرگ‌های کرد با فراخوان نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای پیشمرگ از دیگر استان‌ها از جمله سلیمانیه و دهوک به مقابله با نیروهای داعش پرداختند و اعلام کردند که در این عملیات 107 داعشی را کشته‌اند که جسد 50 تن از آنها اکنون در اختیار پیشمرگ‌هاست.

در همین حال عملیات همزمان دیگری از سوی داعش برای تصرف بخش‌هایی از شهر سامراء انجام شد که با واکنش نیروهای مردمی، ارتش و مشارکت هواپیماهای ائتلاف این حمله نیز ناکام ماند.

در جریان این حمله یک کاروان خودرویی نیروهای داعش متشکل از ادوات نظامی و نفرات این گروه مخفیانه در حال وارد شدن به سامرا بود که از سوی جنگنده‌های ائتلاف هدف قرار گرفتند و به طورکامل منهدم شد. گفته می‌شود که در این عملیات نیز ده‌ها نیروی داعشی کشته و زخمی شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.