فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای ستاد کل مسلح گفت: با اقدامات و جست‌وجوهای انجام شده، پیکر پاک چهار هزار و ۵۰۰ شهید تاکنون کشف و تحویل خانواده‌های آن‌ها شده است.

پیکر پاک ۴۵۰۰ شهید دفاع مقدس کشف شده است

سیدمحمد باقرزاده ظهر امروز در جشنواره اختتامیه کشوری آیه‌های سپید که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون با جست‌وجوهای انجام شده پیکر پاک چهار هزار و 500 تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس کشف شده است.

وی افزود: به منظور پیشرفت در جست‌وجو و کشف پیکر پاک شهیدان باید مسئولان استان‌ها امکانات و حمایت‌های بیشتری از کمیته جست‌وجوی مفقودین کنند و لوازم مورد نیاز را در اختیار این کمیته قرار دهند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشییع پیکر این شهیدان در استان های کشور عنوان کرد: در یکی از کاروان‌های تشییع پیکر شهیدان تعداد سه هزار و 800 شهید تشییع شدند که این کاروان از تهران به مشهد راهی شد.

باقرزاده با بیان اینکه تعداد بسیاری از خانواده‌های شهدا، نمونه‌های خون خود را به کمیته جست‌وجوی مفقودین تحویل دادند، بیان کرد: 90 درصد از خانواده‌های شهید نمونه‌های خون خود را به کمیته جست‌وجوی مفقودین تحویل داده‌اند و همچنین این کمیته تا به الان حدود یک هزار نمونه به مرکز تحقیقات پزشکی کوثر جهت شناسایی نمونه‌ها ارائه داده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ادامه جست‌وجوها و تفحصات شش هزار پیکر شهید دیگر در خاک عراق پیدا شوند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر مقام والای شهیدان تصریح کرد: شهیدان کسانی هستند که با عنصر اخلاص و بزرگ‌مردی پیوند خورده‌اند و همواره به دنبال این بوده‌اند که نفس خود را برای شهادت آماده کنند.

باقرزاده با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان امروز سعی دارند که با کوچک شمردن ارزش‌های دفاع مقدس بنیان‌های انقلاب اسلامی را نابود سازند اما باید بدانند که تهدید‌ها و تحریک‌هایشان هیچگونه تأثیری در مردم ایران اسلامی نمی‌گذارد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.