وزیر جهاد کشاورزی٬ با یادآوری برخی شایعات مبنی بر وجود سرب در مرغ٬‌ گفت: تاکنون هیچ دستگاه مسئولی چنین ادعایی را تایید نکرده است.

تکذیب وجود سرب در مرغ/رسانه‌ها به شایعات وجود سموم در موادغذایی دامن نزنند
   
 
 
 

محمود حجتی در گفت وگو با خ خانه ملت٬ با یادآوری برخی شایعات مبنی بر وجود سرب در مرغ٬‌ گفت: هیچ رسانه‌ای حق ‌اظهارنظر درخصوص سلامت مواد غذایی را ندارد زیرا تنها متولی این حوزه وزارت جهاد کشاورزی٬ سازمان استاندارد و دستگاه‌های مسئول هستند.

حجتی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی٬‌ وزارت بهداشت٬ سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد متولی سلامت مواد غذایی مردم بوده و می‌توانند در این حوزه اظهارنظر کنند٬ تصریح کرد: تاکنون اظهارنظری از سوی این دستگاه‌ها در خصوص وجود سرب در مرغ وجود نداشته است.

وی ادامه داد: درخصوص مواد خام دامی چون مرغ  سازمان دامپزشکی می‌تواند اظهارنظر کند و اگر این سازمان به وجود سرب در مرغ اعتراف کند به طور حتم جلوی استفاده آن گرفته خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی٬ با بیان اینکه اظهار نظر در خصوص سلامت مواد غذایی به ایجاد نگرانی بین مردم منجر می‌شود٬ گفت: تا زمانی که سندی مبنی بر آلوده بودن مواد غذایی وجود ندارد نباید اظهارنظری در این باره صورت بگیرد.

حجتی ادامه داد: در صورتی که فردی یا دستگاهی مستنداتی در خصوص وجود سرب در مرغ دارد باید با تسلیم آن به مراجع مربوطه به صحت و سقم آن مطمئن شود.

وظیفه سازمان غذا و دارو برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات با تاریخ جعلی است

وی با یادآوری عرضه محصولات غذایی با تاریخ مصرف جعلی٬ گفت: در صورتی که این موضوع اثبات شود خلاف قانون است.

حجتی گفت: در خصوص محصولات لبنی سلامت این محصولات تا عرضه به کارخانجات با وزارت جهاد کشاورزی بوده و پس آن سایر دستگاه ها باید با دقت نظر بالا اجازه عرضه محصولات شبهه دار را ندهند.

وزیر جهاد کشاورزی٬ یادآور شد: در خصوص عرضه محصولات با تاریخ جعلی دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان غذا و دارو باید ورود کند./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.