۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: 262152

قدس آنلاین: اعمال بسیاری نزد خدا محبوب است که می تواند ارتباط بنده و خدا را تسهیل کند اما در این میان هستند اعمالی که بنده را به خدا نزدیک تر می کنند.

محبوب ترین کارها نزد خدا

به گزارش قدس آنلاین، بنابر آموزه های قرآنی روایی ذکر خدا فواید و آثار بسیاری دارد که مهمترین آنها آرامش است. از این رو است که به کرات توصیه می شود چیزی مانع از ذکر و یاد خدا نشود.

از حارث نقل است که امیرالمومنین (ع) فرمودند: «آيا دعايى را كه رسول خدا صلى الله عليه و آله به من آموخت، به تو نياموزم؟» عرض كردم: چرا. فرمودند: «بگو: خدايا! گوش هاى قلبم را به روى ياد خودت بگشاى و اطاعت از خودت و پيامبرت و عمل كردن به كتابت را روزى ام فرما.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «ياد خدا، شادى هر تقوا پيشه اى و لذت هر اهل يقينى است.»

امام صادق (ع) فرمودند: «خداى عزوجل به موسى وحى کرد: اى موسى در هیچ حالى مرا فراموش نکن و به ثروت زیاد شاد نشو، زیرا از یاد بردن من دل ها را سخت مى کند و همراه ثروت زیاد، گناهان زیاد است.»

همان حضرت (ع) می فرمایند: «تسبيح فاطمه زهرا عليها السلام از جمله همان ذكر كثير است كه خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «خدا را بسيار ياد كنيد».

امام باقر (ع) نیز درباره برکات ذکر خدا می فرمایند: «پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: آيا به شما نگويم كه بهترين و پاكيزه ترين اعمال شما نزد خدايتان چيست و چه چيز درجات شما را بيش از هر چيز بالا مى برد و از درهم و دينار برايتان بهتر است و [حتى] از اين كه با دشمن رو به رو شويد و بكشيد و كشته شويد ارزشمندتر است؟ عرض كردند: بفرماييد، اى رسول خدا! فرمودند: بسيار به ياد خداوند عزّ و جلّ بودن.»

پيامبر خدا (ص) فرمودند: «محبوبترين كارها نزد خداوند تسبيحِ سخن است...» عرض شد: تسبيح سخن چيست؟ فرمودند: «اين كه عده اى مشغول صحبت كردن باشند و انسان تسبيح خدا گويد.»

همان حضرت (ص) می فرمایند: «موسى بن عمران عليه السلام چون با پروردگار خويش به راز و نياز پرداخت عرض كرد : پروردگارا! آيا تو از من دورى تا آوازت دهم يا به من نزديكى تا با تو نجوا كنم؟ خداوند جلّ جلاله وحى فرمود: من همنشين كسى هستم كه مرا ياد كند.»

منابع:

کافی

کنزالعمال

میزان الحکمه

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.