قدس انلاین-قاآنی-رشد بی‌سابقه آمار طلاق در کشوردیگر از یک زنگ خطرعادی گذشته وتبدیل به اژیر مداوم ومستمر والبته گوشخراش که نه تنها باعث اقدام جدی نشده که برای برخی راحت ترین راه عادت دادن گوششان به این طنین است.

مسئولین محترم!گوشتان رابه آژیرگوشخراش طلاق عادت بدهید/عزمی برای کاهش آمار طلاق وجود ندارد

به گزارش قدس انلاین ،طلاق در فرهنگ ما یعنی آخر خط، یعنی پایان زندگی مشترک و حتی‌گاه پایان زندگی. نگاه جامعه به جوانانی که از همسر خود جدا شده‌اند باعث می‌شود اوضاع بد آن‌ها بد‌تر شده و ازدواج مجدد کابوسی بزرگ‌تر از طلاق جلوه کند.

چندی پیش معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون جوان ایرانی مستعد و دارای شرایط ازدواج هستند اما به صورت مجردی زندگی می‌کنند.

دکتر محمود گلزاری به وجود معضل طلاق در جامعه نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه در ایران از هر پنج ازدواج و در قم از هر چهار پیوند و در تهران از هر سه ازدواج یکی از آنها به طلاق می‌انجامد و در حال حاضر 80 درصد از افراد طلاق گرفته در جامعه زیر 30 سال هستند.

وی افزود: نگاهی بر آمار جدایی زوجین نشان می‌دهد مشکل عمده ازدواج جوانان، ناپایداری ازدواج در پنج سال نخست است و نیاز به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای آشنایی جوانان با این مقوله به ویژه در مراکز آموزشی به شدت احساس می‌شود.

*مقابله با طلاق اولویت دولت‌ ومجلس نیست

یک نماینده مجلس با انتقاد از رشد بی‌سابقه آمار طلاق در کشور٬ گفت: متاسفانه درنظر گرفتن راهکارهایی برای مقابله با طلاق در اولویت کارهای دولت و مجلس نیست.

محمد باقری‌بناب گفت: ضعف مبانی فرهنگی و باورهای اعتقادی در کنار اوج‌گیری مشکلات اقتصادی از جمله مشکلاتی است که به فروپاشی زندگی افراد منجر شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از نبود برنامه‌ای منسجم وقدرتمند در مباحث فرهنگی و اجتماعی٬ گفت: رشد آمار طلاق در کشور تنها نتیجه مشکلات اقتصادی نبوده و دولت ضمن رفع این نوع مشکلات باید با تقویت مبانی دینی از رشد لجام گسیخته این ناهنجاری اجتماعی بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی و اعتقادی تاثیر چشمگیری در کاهش طلاق دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درنظر گرفتن راهکارهایی برای مقابله با طلاق در اولویت کارهای دولت ومجلس نیست٬ گفت: اظهاراتی مبنی بر ارایه لایحه، طرح و تصویب قانون به طور حتم دردی از این معضل اجتماعی درمان نخواهد کرد.

باقری‌بناب با تاکید بر اینکه تاکنون برنامه‌های و راهکارهای بیشماری در راستای کاهش طلاق مطرح شده که نتیجه‌ای در بر نداشته است٬ گفت: مسئولان رشد باورهای دینی را باید در خود شروع کرده و با رفع مشکلات اقتصادی مردم در راستای کاهش آمار طلاق اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تشویق افراد به ازدواج و کاهش طلاق تقویت باورهای دینی با انجام کارهای فرهنگی از اقداماتی است که بسیار مثمرثمر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با مهم خواندن تاثیر رسانه‌های غربی در فروپاشی زندگی افراد٬ گفت:‌ تمایل به زندگی به شیوه غربی‌ها در برخی خانواده‌ها طلاق را افزایش داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه کاهش آمار بالای طلاق در کشور نیازمند اقدامات عملی در این راستا است٬ افزود: ارایه طرح٬ لایحه و در نهایت تصویب قانون هیچ توفیقی در این راستا حاصل نخواهد کرد.

*عزمی برای کاهش آمار طلاق وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از رشد صعودی آمار زندگی‌های ناموفق و طلاق در کشور انتقاد کرد و گفت: توجه به کانون‌های مشاوره ازدواج حلقه مفقوده‌ای که می‌تواند انتخاب‌های منطقی را جهت جلوگیری از فروپاشی زندگی پیش روی افراد بگذارد.

 عباس قائید‌رحمت از رشد صعودی آمار زندگی‌های ناموفق و طلاق در کشور انتقاد کرد وگفت: نبود آمار دقیق از تعداد طلاق‌های رخ داده در هر سال دلیلی برای ناموفق بودن شیوه‌های اتخاذ شده برای مقابله با آن است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضرورت توجه به رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برای کاهش آمار طلاق در کشور٬ افزود: تا زمانی که بسترهای فروپاشی زندگی افراد مسدود نشود به طور حتم مقابله با طلاق  شعاری خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه٬ گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه هر چند به پخته‌تر شدن انتخاب افراد منجر می‌شود اما در برخی مواقع نیز به افزایش انتظارات و در نتیجه زیاد شدن اختلاف‌ها و طلاق منجر می‌شود.

وی ادامه داد: بهبود شرایط زندگی به ویژه در بخش اشتغال از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به تقویت پایه‌های زندگی افراد در جامعه کمک کند.

قائیدرحمت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج٬ گفت: استفاده از روانشناس٬ جامعه شناس و بهره‌گیری از علم روز دنیا برای انتخاب منطقی‌تر در ازدواج ضروری است اما متاسفانه این مهم در کشور ما به عنوان حلقه مفقوده هیچ توجهی را به خود جلب نکرده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌که افراد قبل ازدواج بتوانند از خدمات کانون‌های مشاره‌های استفاده کنند به طور حتم انتخاب منطقی‌تری خواهند داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: دولت باید با درنظر داشتن عواقب و تبعات طلاق نسبت به تسهیل ازدواج جوانان اقدام کند.

* انتقاد از رفتارهای شعاری دولت در برخورد با پدیده طلاق

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با انتقاد از رشد بی‌سابقه طلاق در کشور بر تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای بررسی و حل معضلات پیش روی ازدواج جوانان تاکید کرد.

 محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از رشد بی‌سابقه طلاق در کشور٬ گفت: آمار طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بسیاری داشته که این موضوع می‌طلبد مسئولان با آسیب شناسی، پیگیر توقف و کاهش آمار طلاق باشند.

نماینده مردم تبریز٬ اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری عواقب و تبعات رشد آمار طلاق در کشور٬ افزود: بی‌توجهی به این آسیب اجتماعی به طور حتم رشد آمار زنان بی سرپرست٬ فرزندان طلاق و همچنین انواع و اقسام معضلات دیگر را منجر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت توجه دولت به تامین حداقل زندگی برای افراد در جامعه٬ گفت: اشتغال٬ امنیت شغلی و مبارزه جدی با اعتیاد از اهم وظایفی است که بی‌توجهی مسئولان به آن زمینه فروپاشی زندگی افراد و طلاق را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تاثیر شبکه‌های اجتماعی و ورود فرهنگ غربی به کشورمان نیز در رشد آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده بر کسی پوشیده نیست.

سعیدی با انتقاد از رفتار شعارگونه دولت در برخورد با طلاق و تسهیل ازدواج٬ گفت: دولت باید از رفتارهای شعاری در برخورد با پدیده طلاق فاصله گرفته و با اقدامات عملی زمینه تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت باید هشدارهای مربوط به رشد آمار طلاق را جدی بگیرد٬ افزود: دور شدن از حرف‌های شعاری و همدلی مسئولان در زمینه کاهش آمار طلاق بسیار موثر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری تسهیلات ارایه شده به جوانان در راستای تسهیل ازدواج٬ گفت: دولت باید بداند که با تورم موجود در جامعه ارایه تسهیلات 3 میلیون تومانی حتی کفاف زندگی بسیاری ساده را نیز نمی‌دهد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.