۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 262160

تیم ملی فوتبال استرالیا با غلبه بر کره‌جنوبی در وقت‌های اضافه برای نخستین بار قهرمانی در جام‌ملتهای آسیا را جشن گرفت.

استرالیا قهرمان جام ملت های آسیا شد

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و کره‌جنوبی از ساعت 12:30 امروز شنبه دیدار نهایی رقابتهای جام ملت‌های آسیا را به قضاوت علیرضا فغانی در سیدنی برگزار کردند که این بازی را تیم ملی استرالیا در وقت‌های اضافه 2 بر یک برنده شد تا در سومین حضور خود در این تورنمنت برای نخستین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. با این نتیجه حسرت کره‌جنوبی برای قهرمانی 59 ساله شد. این تیم سال 1960 قهرمان آسیا شده بود و برای پایان دادن به این طلسم باید چهار سال دیگر صبر کند.

بازی دو تیم با تمام فراز و فرودهایی که داشت در پایان 90 دقیقه وقت معمول با برتری یک بر یک خاتمه یافت. در حالی که کره‌جنوبی نیمه اول را بهتر از حریف بازی کرده بود و چندین موقعیت خوب را ایجاد کرد اما این استرالیا بود که در دقیقه 45 روی ضربه لونگو به گل رسید.

در نیمه دوم تیم کره جنوبی فشار را بیشتر کرد و در مقابل استرالیا در ضد حملات خطرناک ظاهر شده بود. در 15 دقیقه پایانی بازی کره‌ای‌ها خسته و ناامیدانه به کار خود ادامه دادند و توان آنچنانی برای نفوذ به محوطه جریمه حریف نداشتند با این حال در دقیقه 92 بود که سونگ هیون مین، بازیکن تیم لورکوزن آلمان با نفوذ به درون محوطه جریمه از گوشه چپ با ضربه‌ای دقیق کار را به تساوی کشاند.

با شروع وقت اضافه اول این تیم استرالیا بود که با حمایت هوادارانش فشار را بر مدافعان حریف زیاد کرد و در دقیقه 1 + 105 توانست با نفوذ یوریچ و دفع ناقص دروازه‌بان کره توسط ترویسی به گل دوم رسید. این بازیکن در ریباند به موقع خود را به توپ رساند و دروازه کره را باز کرد.

در وقت اضافه دوم نیز این تیم استرالیا بود که بهتر بازی کرد و کره توان لازم را برای جبران نتیجه برای دومین بار نداشت تا در نهایت این بازی با حساب 2 بر یک به سود استرالیا خاتمه یابد و این تیم جام قهرمانی را مقابل هوادارانش بالای سر ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.