رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: آغاز مراسم دهه فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فردا (یکشنبه) در حرم امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد برگزار می‌شود.

مراسم آغازین دهه فجر فردا در حرم امام/۶۰ کشور میزبان جشن پیروزی انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صباغ در نشست خبری با اعلام برنامه‌های مراسم یوم‌‌الله دوازدهم بهمن، اظهار داشت: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی راس ساعت ۹:۳۳ صبح یکشنبه (دوازدهم بهمن ماه) با حضور اقشار مردم، خانواده شهدا، مسئولان لشگری و کشوری و با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شبستان جدید حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با برشمردن برنامه‌های این مراسم، گفت: برنامه نمادین صدای هواپیما و تیک‌تیک ساعت و لحظه‌شماری مردم همراه با بانگ تکبیر در ساعت ۹:۳۳ صبح در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر اجرای سرودهای انقلابی و همخوانی، پیام خانواده معظم شهدا به امام و مردم توسط فرزند شهید هاشمی‌نژاد قرائت خواهد شد.

صباغ در ادامه به برنامه ویژه مکان جلوس امام خمینی (ره) در بهشت‌زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت سالروز ورود امام (ره) به میهن و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد که در این مراسم علاوه بر گلریزان مکان جلوس امام توسط مردم و اجرای سرود و شعرخوانی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: یادمان جدید مکان جلوس حضرت امام (ره) که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران ساخته شده است، روز گذشته (جمعه) در بهشت‌زهرا (س) رونمایی شد.

رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به مراسم ویژه ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن در فرودگاه مهرآباد، گفت: این مراسم از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز دوازدهم بهمن ماه در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه‌های هنری و برنامه نمادین حضرت امام (ره) به فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد.

صباغ همچنین از رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام خمینی (ره) از فرودگاه امام تا بهشت‌زهرا (س) خبر داد و گفت: رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان به صورت نمادین از فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا (س) انجام خواهد شد.

وی گفت: گلباران مسیر حضرت امام (ره) همراه با رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگرد انجام خواهد شد.

رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به سایر برنامه‌های یوم الله ۱۲ بهمن، از برگزاری جشن‌های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان خبر داد و گفت: در روز دوازدهم بهمن ناقوس کلیساها به نشانه احترام این روز تاریخی به صدا درمی‌آید و مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت‌های دینی برگزار می‌شود و همچنین گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور و به ویژه در تهران در مدرسه رفاه با حضور یکی از مسئولین نواخته خواهد شد.

صباغ در ادامه گفت: گلبانگ انقلاب در ۱۰۸ مکان ورزشی و آموزش و پرورش شهر تهران با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان نواخته خواهد شد. همچنین سوت کشتی‌ها و بوق قطار‌ها و زنگ کارخانجات نواخته می‌شود.

رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اجرای این برنامه و گلباران منزل امام خمینی (ره) در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف در روز دوازدهم بهمن ماه انجام خواهد شد، گفت: برنامه‌ای ویژه در نوفل‌‌لوشاتو توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای مراسم ویژه در عرشه ناو جماران توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندرعباس و همچنین رژه شناورهای دریایی در بندرانزلی از جمله برنامه‌های روز دوازدهم بهمن ماه است.

صباغ در ادامه به تمهیدات و اقدامات انجام شده برای مراسم یوم الله ۱۲ بهمن اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۲۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم ۱۲ بهمن را در تهران پوشش خبری می‌دهند که از این تعداد ۴۵۵ نفر عوامل رسانه‌ای داخلی و ۶۵ نفر عوامل رسانه‌های خارجی هستند. در سراسر کشور بالغ بر ۱۸۰۰ نفر خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی را پوشش خبری می‌دهند.

رئیس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به هماهنگی نیروهای انتظامی و سازمان‌های خدماتی برای اعزام مردم به حرم مطهر امام (ره) و بهشت‌زهرا (س) اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت متروی تهران برای ایجاد تسهیلات ویژه برای ایاب و ذهاب مردم به مراسم که از ساعت ۶:۳۰ صبح آمادگی برای انجام این مهم را دارند، انجام پذیرفته است.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه «میهمانی لاله‌ها» در اولین پنجشنبه دهه فجر خبر داد و گفت: همه ساله در اولین پنجشنبه دهه فجر، عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای گرانقدر توسط مردم انجام می‌شود. این مراسم در روز پنجشنبه (شانزدهم بهمن ماه) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در گلزار شهدای بهشت‌زهرا و ۱۲۳ گلزار شهدا در تهران و همزمان در ۱۸ هزار گلزار شهدای سراسر کشور با حضور مسئولان، مردم و خانواده شهدا برگزار می‌شود.

صباغ با بیان اینکه مزار شهدای انقلاب اسلامی در تهران و سراسر کشور توسط بالگرد، گلباران می‌شود اظهار داشت: مراسم میهمانی لاله‌ها با هماهنگی کمیته اقلیت‌های مذهبی هر ساله در مزار شهدای یکی از اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود که امسال علاوه بر اجرای برنامه و عطرافشانی مزار شهدای ارامنه، مراسم ویژه‌ای در مزار شهدای زرتشتیان واقع در بزرگراه بسیج برگزار و قبور مطهر این شهدا، عطرافشانی و گلریزان خواهد شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.