رئیس جمهوری ونزوئلا سازمان‌های آمریکایی را متهم به دسیسه چینی برای سرنگونی وی کرد.

مادورو: زمانی می‌رسد که حفظ روابط دیپلماتیک با آمریکا غیرممکن شود
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در یک سخنرانی که از محل کاخ ریاست جمهوری‌اش انجام داد از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پرسید آیا از یک چنین دسیسه چینی آگاهی دارد؟

وی در این سخنرانی خاطرنشان کرد: چند سازمان دولتی آمریکا چندین طرح توطئه مختلف را برای ونزوئلا در نظر گرفته‌اند و در حال دسیسه چینی برای کودتا علیه من هستند. من از باراک اوباما می‌پرسم آیا تو از این طرح‌ها به منظور دامن زدن به خشونت و کودتا در ونزوئلا آگاه هستی؟ من به وجدان تو رجوع می‌کنم.

رئیس جمهوری ونزوئلا عنوان کرد: زمانی خواهد رسید که حفظ روابط دیپلماتیک با آمریکا به دلیل حملات مداوم واشنگتن و دیپلمات‌های آمریکایی به کاراکاس دیگر غیرممکن خواهد شد. چند دیپلمات آمریکا در ونزوئلا هستند که با مقامات ارتش ارتباط برقرار کرده تا به کشورشان خیانت کنند و به دنبال خریدن رهبران سیاسی سوسیالیست، رهبران آرای عمومی و کارفرمایان به منظور پیشبرد کودتا هستند.

مادورو همچنین از دولت‌های آمریکای لاتین و منطقه کارائیب که در نشست اخیر سازمان موسوم به جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) در کشور کاستاریکا حمایت خود از ونزوئلا را اعلام کردند، قدردانی کرد. این کشورها در این نشست تحریم‌های اعمال شده واشنگتن علیه ونزوئلا را محکوم کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.