تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره ) گفت: هنر تنها زبانی است که مردم کشورهای مختلف جهان بدون نیاز به ترجمه با آن ارتباط برقرار می کنند.

سید حسن خمینی: زبان هنر نیازی به ترجمه ندارد
 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'سید حسن خمینی' روز شنبه در جمع گروهی از اهالی فرهنگ و هنر کشور، افزود: هنر همواره زنده و پویاست و هنرمند نیز بازنشستگی نداشته و دارای مقام پیشکسوتی و استادی است.

وی با اشاره به این که هنرمندان پیشکسوت معلمان نسل آینده کشور هستند، اظهار کرد: هنر قطعه ای از انسانیت ، انسانها محسوب می شود.

سید حسن خمینی با بیان این که زبان هنر احتیاجی به ترجمه ندارد، تصریح کرد: جامعه اخلاقی محتاج هنر و هنرمند متعهد است زیرا هنر موجب افزایش و رشد تخیل و خلاقیت در انسان می شود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به علل مختلف یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی است و انقلاب اخلاقی نیز محتاج هنر است.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: هنر دستوری نیست و رابطه بسیارعمیقی با عشق دارد و هنرمند ابتدا بایستی عاشق وطن و مردم کشورش باشد.

سیدحسن خمینی با تاکید بر این که هنرمند باید بتواند فکر و اندیشه خود را آزادانه بیان کند، افزود: تامین و دفاع از آزادی در عرصه فعالیت های هنری و فرهنگی نیز به شجاعت و توانمندی مدیران نیاز دارد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به این که امام خمینی(ره) احیا گر اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: رهبری حکیمانه امام راحل موجب شد تا ملت ایران به عنوان الگوی استکبار ستیزی به جهانیان معرفی شوند.

'علی مرادخانی' با اشاره به این که امام راحل خود را وقف اسلام و ملت با بصیرت ایران اسلامی کرد، افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داش IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    باریک الله ماشالله افرین