اصحاب فرهنگ و هنر پنج شنبه شب گذشته در نشستی با مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسائل، مشکلات و انتظارات خود را مطرح کردند.

یارانه بیمه خبرنگاران به حساب رسانه ها واریز می شود

مدیر خانه مطبوعات استان نیز در این جلسه به عضویت خبرنگاران در انجمن های مختلف صنفی و صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: بسیاری از همکاران ما هر سال فقط مبلغی را به عنوان حق عضویت پرداخت می کنند و کارتی هم برایشان صادر می شود اما در عمل حمایت و  تسهیلاتی از این انجمن ها دریافت نمی کنند.

     «مجتبی نوریان» مشکل عمده خبرنگاران استان را مسائل بیمه ای دانست و افزود: خبرنگاران افتخاری و حق التالیفی با معرفی صندوق اعتباری هنر از مزایای بیمه برخوردار می شدند اما در حال حاضر از این امکان محروم هستند. وی ادامه داد: در سیاست های اخیر، نشریات موظف به بیمه خبرنگاران خود شدند که در این حالت دولت سهم بیمه ای را که قبلا پرداخت می کرد در اختیار رسانه ها قرار می دهد این در حالی است که برخی رسانه ها حاضر به بیمه کردن خبرنگاران خود نیستند و در این صورت، خبرنگار نیز مشمول بیمه نمی شود!

     وی از مشاور اقتصادی وزیر ارشاد و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر خواست با توجه به سختی کار خبرنگاران، این دغدغه آنان را برطرف کند. وی همچنین بر حمایت های معنوی و صنفی از خبرنگاران تاکید و تصریح کرد: خبرنگاران از جمله افرادی هستند که به دلیل وظیفه ذاتی خود و رسالت خطیر اطلاع رسانی در معرض تهدیدات بسیاری هستند لذا ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی و تعیین وکلایی برای آنان می تواند در این راستا کمک حال این قشر زحمتکش باشد.

     مدیر خانه مطبوعات استان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ خبرنگاران و هنرمندان با  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار بهره مندی آنان از امکانات رفاهی در اختیار آن مجموعه شد و با یادآوری لزوم تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان این عرصه ، این اقدام را به نوعی احترام به شاغلان فعلی دانست و گفت: روزی همه ما به این افتخار نائل می شویم پس چه بهتر زمینه بهره مندی آنان و آینده خود را از امتیازات فعلی فراهم کنیم.  

     مدیر عامل صندوق اعتباری هنر نیز در پاسخ به مشکل بیمه ای خبرنگاران گفت: نشریات و رسانه ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند. دکتر «غلامرضا خلیل ارجمندی» افزود: یارانه بیمه خبرنگاران از سوی دولت و از طریق معاونت مطبوعاتی بر اساس فهرست بیمه ای به حساب نشریات و رسانه ها واریز می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.