وزیر ارتباطات عراق تقدیر ازمواضع دولت و ملت عراق در سال‌های گذشته و اوضاع کنونی این کشور، گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از ذهن مردم عراق فراموش نخواهد شد.

مردم عراق هیچگاه کمکهای جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حسن کاظم الراشد در بازدید از مرکز نمایشگاه ها و همایشهای آستان قدس رضوی، با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و حضور میلیونها زائر در کربلای معلی بیان داشت: بدون شک مدیریت و هماهنگی امور با این حجم استقبال زائران، جزء با عنایت ویژه ائمه معصومین(ع) میسر نمی شد و خوشحالیم که در امنیت کامل پذیرای میلیونها زائر ایرانی عاشق امام حسین(ع) در عراق بودیم.

وی همچنین بر ضرورت همکاری‌های مشترک جهت احیاء زیرساخت های ویران شده درعراق تاکید کرد و افزود: وجود ظرفیت‌های فراوان درشرکت های ایرانی و در بخش‌های ارتباطی و نیاز عراق به احیاء و بازسازی زیرساخت ها، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری‌های مشترک فراهم کرده است.

وی گفت: از تجارب ارزنده آستان قدس رضوی در توسعه اماکن متبرکه، ایجاد امنیت هرچه بیشتر و افزایش خدمات رفاهی برای زائران استفاده می کنیم.

وزیر ارتباطات عراق اظهار داشت: اقدامات این مجموعه معنوی  که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است، نشان‌دهنده دید مدیریتی وسیعی است که توانسته است این فعالیت‌ها را برای توسعه اقدامات فرهنگی بکار گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی آستان قدس رضوی توانسته است طیف وسیعی از اقشار مختلف را مورد پوشش قرار دهد که این امر قطعا در توسعه خدمات عتبات عالیات عراق به عنوان یک الگوی موفق مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

توسعه فرهنگی ماحصل اقدامات آستان قدس رضوی

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در این بازدید، ضمن خیر مقدم به وزیر ارتباطات عراق و هیئات همراه در سخنانی بیان داشت: عشق به ساحت مقدس اهل بیت(ع) حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و هرچه دشمنان و استکبار سعی در مخدوش کردن چهره واقعی دین مبین اسلام نمایند، راه به جایی نخواهند برد.

سید احمد هاشم آبادی به ارائه توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت:
آستان قدس رضوی به برکت مرقد منور حضرت رضا(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه مدیریت توانمند یکی از یاوران امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد تحولاتی عظیم و چشمگیر در زمینه‌های گوناگون بوده و در دروان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در عرصه‌های مختلف دستاوردهای فراوانی برای کشور و جهان اسلام داشته است.
هاشم آبادی افزود: توسعه فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی از لحاظ کمی و کیفی، حتی با مجموع دستاوردهای چند قرن گذشته در این آستان مقدس قابل مقایسه نیست.
وی تصریح کرد: دامنه فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در همه زمینه‌های مورد نیاز جامعه گسترش یافته و با ایجاد تدریجی مؤسسات و بنیادهای مختلف آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی کمک شایانی به رفع نیازهای فرهنگی جامعه اسلامی کرده است.

شایان ذکر است، وزیر ارتباطات عراق ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مرقد نورانی حضرت امام رضا(ع) از موزه ها و مرکز نمایشگاه ها و همایشهای آستان قدس رضوی دیدن کرد و از نزدیک با دستاوردهای این مجموعه در حوزه های مختلف آشنا شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.