قدس آنلاین:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: همزمان با ایام جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از 1100 ویژه برنامه درحرم مطهر رضوی برگزار می شود.

بیش از 1100 ویژه برنامه طی ایام ا... دهه فجر درحرم مطهر رضوی برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در نشست اعلام ویژه برنامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور اصحاب رسانه، برگزار شد، محکومیت اهانت و هتک حرمت نبی مکرم اسلام (ص)، ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع)، شخصیت نبی اکرم(ص) به عنوان رحمه للعالمین، تبیین و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین و شناساندن اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی را از محوری ترین برنامه های این ایام برشمرد.
وی اظهار داشت: بزرگداشت، تبیین و ترویج معارف و آموزه‌های اسلامی همواره مورد توجه و تاکید آستان قدس رضوی بوده است و این آستان مقدس تلاش دارد در ایام دهه مبارک فجر، با ویژه برنامه‌هایی که در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، بر اساس 3 راهبرد محتوایی قرآن، تعالیم اهل بیت(ع) با محوریت سنت و سیره و انقلاب اسلامی هر چه بیشتر و بهتر پیام انقلاب اسلامی را به نسل آینده منتقل کند.
حسینی بیان کرد: این ویژه برنامه ها در قالب سخنرانی و بیان معارف، گفتمان دینی، نشست های تخصصی، مسابقات فرهنگی، رسانه های نوین، برپایی نمایشگاه، مسابقات فرهنگی، محافل قرآنی، دوره های آموزشی و ارایه خدمات مختلف پیش بینی شده است.

برگزاری 20 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام ویژه عموم زائران
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری ویژه برنامه «نور عرفان»، که شامل سخنرانی و بیان معارف است را یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام ذکر و عنوان کرد: در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران 20 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی « بررسی جایگاه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی» ، « بررسی مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی»، « بررسی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی» ،« بررسی فرهنگ شهادت و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)» ،« نقش انقلاب اسلامی در عدالت فرهنگ و تمدن اسلامی»،« نقش نظام اسلامی در استکبار ستیزی و مقابله با افراط گرایی و تروریسم» و « بررسی وحدت اسلامی از منظر نظام جمهوری اسلامی» را از موضوعات این سخنرانی‌ها دانست.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: ویژه برنامه سخنرانی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در اماکن متبرکه رضوی با حضور شخصیتهای برجسته کشوری از جمله حضرات آیات، علم الهدی، خاتمی، سلیمانی و حجج اسلام و المسلمین، پناهیان، ابوترابی، رئیسی، نعیم آبادی، فرزانه، رحیمیان در محل رواق بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در این ایام برای زائران حریم رضوی تدارک دیده شده است.

برگزاری قرائت ادعیه، مناجات و مدیحه سرایی در حرم مطهر رضوی
حسینی قرائت ادعیه، مناجات خوانی و مدیحه سرایی را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که طی ایام دهه فجر در حرم مطهر رضوی بر گزار می‌شود و عنوان کرد: قرائت روزانه زیارت امین الله، در رواق های غدیر، دارالمرحمه، شبستان‌های مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور مداحان برجسته کشوری از جمله علی ملائکه، ابراهیم قانع و ... برگزار می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: قرائت ادعیه کمیل، ندبه و توسل توسط مداحان نام آشنای کشوری از جمله آقایان، میثم مطیعی، علی ملائکه و علی خوش‌چهره انجام خواهد شد.
وی افزود: مدیحه سرایی و مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در 10 ویژه برنامه با عنوان «در فجر بیداری» با اجرای سرود توسط گروه‌های رضوان، ثارالله، ولایت، فدک الزهرا و مدیحه سرایی سید ناصر کهربایی، کاظم ذوقیان، امیر عارف،‌ ابوطالب خالق پور و .... از دیگر برنامه هایی است که در این بخش تدارک دیده شده است.

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه قرآنی در حرم مطهر رضوی
حسینی با اشاره به اجرای بیش از 20 ویژه برنامه قرآنی طی ایام دهه فجر در حرم مطهر رضوی بیان داشت: این ویژه برنامه ها شامل، محافل قرآنی، ختم کامل قرآن مجید، مسابقه و تجلیل وتکریم معلمان و مدرسان کودک است.
وی بیان داشت: 9 محفل قرآنی در شهرستان‌های موقوفه دار آستان قدس رضوی و 10 محفل انس با قرآن، که مهم ترین آنها، با حضور قاریان و تواشیح خوانان بین المللی و مطرح مصری برگزار می‌شود از جمله برنامه هایی قرآنی است که ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

برگزاری بیش از 900 ویژه برنامه در اداره پاسخگویی به سوالات دینی
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: گفتمان و پرسمان دینی، حلقه‌ها و جوانه‌های معارف، پاسخگویی به سوالات دینی، برگزاری همایش‌ها ونشست‌های تخصصی و ارائه خدمات به کاروان‌های زیارتی و برگزاری نمایشگاه‌هایی ویژه کودکان از جمله برنامه‌هایی است که به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی طی ایام الله دهه فجر، در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی با اشاره به بر پایی بیش از 300 حلقه جوانه‌های معرفت در حرم مطهر رضوی گفت: در این ایام بیش از 300 حلقه معرفت وپرسش و پاسخ در مدرسه پریزاد و رواق‌های امام خمینی (ره)، دارالحجه و دارالاجابه با موضوعات، دستاوردها نظام و انقلاب اسلامی، نقش مردم درانقلاب اسلامی و تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابها، برگزار می شود.
حسینی افزود: این حلقه‌ها با حضور اساتیدی نظیر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جلالی، مهاجرنیا، حقانی، جواد منصوری و سرهنگ سمائی تشکیل می‌شود.
وی بیان داشت: برگزاری پرسمان دینی (گفتمان انقلاب با موضوعاتی همچون، دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، نگاه امام و رهبری به جوان و مقوله خود باوری، نقش رهبری در مدیریت بحرانها، نقش مردم در انقلاب اسلامی و تداوم آن،دشمن شناسی نظام و انقلاب، تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها و... با حضور،حجج اسلام و المسلمین عابدی، منصوری، سید ابوالفضل طباطبایی، حسن جلالی و دکتر حقانی برپا می شود.
وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی با عنوان «فجر بیداری» ویژه اندیشمندان و فرهیختگان با موضوعات؛ «بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی» و «انقلاب اسلامی به روایت اسناد» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: این نشست ها با حضور اساتید حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم و دکتر جواد منصوری برگزار می شود.
حسینی اضافه کرد: برگزاری همایش امام خمینی(ره) احیاگر ابعاد سیاسی اجتماعی اسلام ویژه اندیشمندان و فرهیختگان از دیگر برنامه های این اداره است که با حضور اساتید حجت الاسلام و المسلمین مصلحی و محمد دبوق از دیگر برنامه هاست.

ارسال بیش از 430 هزار پیامک و محصول فرهنگی
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، از ارسال بیش از 430 هزار محصول فرهنگی و دیجیتالی در ایام دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: شبکه ارتباط با مخاطب نورالهدی ، برای مخاطبینی که با این شبکه ارتباط دارند بسته های فرهنگی و پیامک ارسال می کند.
وی افزود: کودکان و نوجوانانی که در دهه فجر سال های گذشته، ، زائر حرم امام رضا(ع) بوده اند، 48 هزار نشریه و محصول فرهنگی، در سه گروه سنی کودک، نوجوان و جوان برای مشترکان این طرح به تمام نقاط کشور ارسال خواهد شد.
حسینی خاطر نشان کرد: همچنین 350000 هزار پیامک و 32500 ایمیل مناسبتی و جوایز فصلی برای مشترکان این طرح در سراسر کشور ، به مناسبت این ایام، برای مشترکان شبکه ارتباطی نورالهدی ارسال می شود.

بیش از 140 هزار تولیدات و مسابقات فرهنگی در حم مطهر رضوی
حسینی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه فرهنگی«فجر بیداری» ویژه عموم زائرین در شمارگان 50 هزار نسخه، برگزاری مسابقه کبوتران حرم ویژه کودک 30 هزار نسخه، تجدید چاپ کتاب نقاشی بچه های انقلاب 20 هزار نسخه، توزیع نرم افزار طلوع بیداری ویژه دهه فجر 40 هزار نسخه و چاپ پک رهنما دهه فجر 60 نسخه از فعالیت های صورت گرفته در بخش اداره تولیدان فرهنگی آستلان قدس رضوی است که در ایام دهه مبارک فجر بین زائران توزیع خواهد شد.

برگزاری 150 ویژه برنامه برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی
حسینی ابراز داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر، بیش از 150 ویژه برنامه شامل سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، مسابقه، حلقه‌های معرفت، کلاس‌های آموزش، نمایش فیلم و بازدید از موزه، برگزاری نشست‌های تخصصی، شب شعر، راهنمای زائر و اهداء جوایز از جمله برنامه‌هایی است که ویژه زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه «شب شعر انقلاب» میزبان زائران غیر ایرانی است افزود: «شب شعر انقلاب» عنوان برنامه‌ای است که با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور شعرای عرب، آذری، افغانی و اردو زبان در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
این ویژه برنامه ها در رواق های کوثر، غدیر، دارالرحمه و دارالمرحمه حرم مطهر رضوی ویژه زائران عرب، اردو آذری زبان برگزار می شود.
وی همچنین ارسال 25 هزار پیام وایمیل تبریک در طول دهه مبارک فجر با محتوای پیام های تبریک، مقالات مرتبط، بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رونمایی ازکتاب فتنه و تکفیر و ارسال بسته های فرهنگی به زائرین غیرایرانی و ایرانیان مقیم خارج کشور به بیش از 80 کشور در 5 قاره دنیا را از دیگر فعالیت هایی ذکر کرد که در این ایام صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.