قدس آنلاین- تبریز:دبیر شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: 260 میلیارد و 730 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.

260 میلیارد تومان برای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خلیل ساعی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای 26 طرح از 77 طرح مصوب کارگروه‌های نجات دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده که در فاز اول برای اجرای 9 مصوبه مبلغ 54 میلیارد و 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 15 درصد از اعتبارات این 9 مصوبه تخصیص یافته و طی روزهای آتی نیز 15 درصد دیگر به دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در ادامه به شماری از طرح‌های مصوب احیای دریاچه ارومیه در این استان اشاره کرد و گفت: ایجاد اکیپ‌های گشت کنترل آب‌های سطحی و سامان‌دهی چاه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و نصب کنتورهای هوشمند و حجمی جهت کنترل برداشت از جمله اقداماتی است که توسط آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

ساعی از نصب 2100 دستگاه  کنتور هوشمند بر روی چاه‌های برق‌دار و برق‌دار کردن 20 حلقه چاه و نصب 800 دستگاه کنتور حجمی بر روی چاه‌های دیزلی با مجموع اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 330 میلیون تومان در راستای اجرای این طرح‌ها خبر داد.

وی همچنین از پیش‌بینی بیش از 11 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب رودخانه‌ها به پیکره آبی دریاچه ارومیه و لایروبی و مسیرگشایی رودخانه آجی‌چای به میزان 10 میلیون مترمکعب خبر داد.

دبیر شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی در خصوص طرح‌های اجرایی و عملیاتی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای سبزی و صیفی، سامان‌دهی گلخانه‌ها و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای  به وسعت 100 هکتار، تفسیر نقشه و عملیات زمینی کاداستر اراضی، سامان‌دهی مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی در کل حوضه آبریز دریاچه با اعتبار 30 میلیارد تومان از جمله طرح‌های قابل اجرا توسط این سازمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 26 پيشنهاد ستاد احياي درياچه اروميه در استان آذربایجان شرقی از سوي دولت مصوب شده و براساس برنامه‌ريزي‌های انجام شده اين مصوبات به مرور زمان انجام مي‌شود و طبق بررسي‌ها و پيش‌‌بيني‌های صورت گرفته، با اجراي اين طرح‌ها درياچه اروميه تا 9 سال آينده به حد قابل ‌قبول و به تراز اكولوژيكي خود خواهد رسيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.