پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: سند تدبیر توسعه منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

سند تدبیر توسعه منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان این که همکاری خوبی بین مسوولان منطقه آزاد ارس و فرمانداری جلفا وجود دارد، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شده‌اند تا منطقه آزاد ماموریت خود را در منطقه به نحو مطلوبی انجام دهد.

وی با اشاره به استقرار فرمانداری جلفا در هادی‌شهر، گفت: این موضوع مربوط به وزارت کشور بوده و ربطی به سند تدبیر توسعه ندارد، در هر حال ادارات شهرستانی باید به تدریج از محدوده منطقه آزاد خارج شوند.

جبارزاده با توصیه مسوولان استان به هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی بیشتر، خاطرنشان کرد: نباید تصور این باشد که سند تدبیر توسعه همه مسایل ریز و درشت استان را در بر می‌گیرد، بلکه این سند جهت‌گیری اصلی توسعه استان است.

وی با اشاره به این که فرمانداران مسوول اجرای سند تدبیر توسعه هستند، ابراز امیدواری کرد با تحقق اهداف این سند زمینه توسعه پایدار در نقاط مختلف استان فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انتشار مزایده معدن مسجدداغی در شهرستان جلفا، اظهار داشت: مزایده این معدن به معنی نادیده گرفتن مسایل زیست‌محیطی نیست، بلکه هدف تعیین تکلیف این ظرفیت استفاده نشده برای توسعه شهرستان جلفا بود.

وی با بیان این که هیچ گاه از قوانین محیط زیست عدول نمی‌کنیم، افزود: هر سرمایه‌گذاری که در این مزایده برنده شود موظف است تمام قوانین و مقررات حاکم بر منطقه از جمله مقررات زیست‌محیطی را رعایت کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه توسط دشمن بعثی در 12 بهمن سال 1365، یاد و خاطره شهدای این واقعه را گرامی داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از برگزاری نشست هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه استان در 20 بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: متن این سند هم‌اکنون در سایت ساترا (معاونت برنامه‌ریزی استانداری) برای نظرسنجی از صاحب‌نظران و عموم مردم قابل دسترسی است.

بهبودی افزود: بحث سند تدبیر توسعه استان در 11 بهمن سال گذشته استارت خورده بود که پس از یک سال تلاش کارشناسان، صاحب‌نظران و مجموعه معاونت برنامه‌ریزی استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان، امروز با تصویب آخرین سند شهرستانی تکمیل شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص سند تدبیر توسعه منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، این دو سند به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی استان همچنین با طرح گردشگری بندر رحمانلو عجب‌شیر به وسعت 60 هکتار موافقت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.