گروه اقتصادي-  خوش قلم - درحالی که  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تأکید کرده،  یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر تا به امروز در سطح کشور به پایان رسیده است و این روزها از برخی از پروژه های مسکن مهر رونمایی می‌شود، یک نماینده مجلس از طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر خبرداده است .

آغاز تحقیق و تفحص از مسکن مهر

دراین باره عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از سیاستهای وزارت راه و شهرسازی در کشور اعلام کرد: متأسفانه مدیریت حاکم بر این وزارتخانه سبب شده است که در مورد تأمین زیرساختهای مسکن مهر و توسعه شهرهای جدید اقدامی‌انجام نشود.

کمال علی پور خنکداری در گفت وگو با میزان، با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: به دلیل سیاستهای وزارت راه و شهرسازی شهرهای جدید رو به توسعه نیستند از همین رو تعدادی از نمایندگان مجلس در آینده نزدیک طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر را بویژه در شهرهای جدید اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حدود 30 درصد مسکن مهر در شهرهای جدید احداث شده است، عنوان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم وزارت راه و شهرسازی اقدام قابل توجهی در مورد بخش مسکن انجام نداده است.

علی پور ادامه داد: هم اکنون وزیر راه و شهرسازی عنوان می‌کند، در حال انجام اقداماتی در بخش مسکن است، اما متأسفانه در عمل این طور نیست و شاهد اقدامهای ملموس در این حوزه نیستیم.

وی  با بیان این که مسؤولان وزارت راه و شهرسازی تمایلی به ادامه طرح مسکن مهر ندارند، اعلام کرد: بحث نمایندگان مجلس این بوده که دولت موظف به تأمین مسکن مورد نیاز مردم و حل مشکلات موجود در این بخش است و مهم نیست که چه عنوانی را بر طرح مورد نظر خود برای تأمین مسکن بگذارد.

وی از تعطیلی پروژه های مسکن مهر در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اعتبارات کافی در اختیار دولت است، انتظار مجلس این است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر وزارتخانه‌های مرتبط نسبت به تکمیل زیرساختهای مسکن مهر اقدام کند تا هر چه سریع تر این واحدها به متقاضیان واگذار شود.

علی پور خنکداری با بیان اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر راه ورودی، آب، برق و گاز ندارد، اضافه کرد: هم اکنون این موضوع به دلیل ضعف مدیریت در وزارت راه و شهرسازی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش چندباره قیمت مسکن مهر ادامه داد: شاید در ابتدا هیچکس تصور نمی‌کرد که قیمت مسکن مهر سیر صعودی بگیرد، اما در انتها قیمت تمام شده آن برای مردم بسیار گران شد و برخی از متقاضیان دو تا سه برابر مبلغ مندرج در قراردادهای اولیه پول پرداخت کرده‌اند.

با این حال قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر تا به امروز در سطح کشور به پایان رسیده است.

احمد اصغری‌مهرآبادی با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات شرکتهای تعاونی مسکن همچنین مشکلات دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی، اظهار داشت: راه‌حل‌ها و نحوه برخورد با تخلفات به صورت دستورالعمل برای همه استانها ابلاغ شده است.

این مسؤول با اشاره به تخلفات شرکتهای تعاونی مسکن بخصوص سوء مدیریت آنها، یادآور شد: وجود این مشکلات که توسط برخی از شرکتهای تعاونی مسکن به وجود آمده است، اما شرکتهای تعاونی کارایی نیز داریم که قدرت مدیریت بالایی در انجام تعهدات خود دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود 300 هزار واحد مسکونی مهر خدمات زیربنایی ندارند، خاطرنشان کرد: این واحدها با توجه به شرایطی که دارند، تا پایان امسال به 700 هزار واحد خواهند رسید.

درهمین حال امیر محمدی، مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌گفت: در تلاشیم در سال جاری 300 هزار واحد از مجموع 347 هزار و 105 واحد مسکن مهر را که قرار است در شهرهای زیر 25 هزار نفری احداث شود، به پایان برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیراسته فر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دولت روحانی مخصوصا"آخوندی"وزیرمسکن وشهرسازی چون هیچ اعتقادی به "مسکن مهر"ندارد،انگاروقتی "مسکن مهر"رامی بیندیاد"احمدی نژاد"می افتد وحس بدی به ایشان می دهد!اگرتوصیه های "رهبرانقلاب"دررابطه باسروسامان دادن به این طرح نبود،همین سمبل کاریها هم انجام نمی گرفت،کیفیت مصالح وساخت وسازناجورونامرغوب،"کلیددادن"به صاحبان مسکن،فقط برای "ارائه آمار"فریب مردم"وعدم نظارت درست "مهندسین ناظر"وده ها مشکل برای صاحبان مسکن فراهم کرده،نمونه اش در"مسکن مهررشت"است. آقایان اگرخواستندتحقیق وتفحص کننداطلاعات خوبی ارائه خواهیم داد.