مسعود حکم‌آبادی : نخستین هفته از دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور با برگزاری دیدارهای مختلف پیگیری می‌شود که در یکی از مهم‌ترین مسابقات، سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان در بندرعباس مهمان شهرداری این شهر است.

 سیاه‌جامگان متحول‌شده، زیر آفتاب زمستانی بندر

شاگردان مهاجری که جزو معدود تیم‌های بدون اردو در تعطیلات نیم‌فصل بودند حالا امیدوارند با جذب چند بازیکن جدید، با توان بیشتری به مصاف تیم نه‌چندان قدرتمند بندرعباس بروند و در نخستین فینال دور برگشت، سربلند بیرون بیایند.

مهاجری در نیم فصلی که گذشت مرتضی هاشمی‌زاده، سامان صفا و صابر خوشنام را از دست داد و به جای این‌ها مرتضی فلاحتی از ملوان انزلی، هادی خیری از پاس همدان، مجید جلالی‌فر از مس کرمان، محمود خمیس از گسترش فولاد تبریز و بابک مرادی از شهرداری یاسوج را جذب کرده و در این مسابقه جز جلالی‌فر و آرش همایونی، همه بازیکنانش را در اختیار دارد.

شهرداری بندرعباس با 11امتیاز هم اکنون در رده نهم جدول قرار دارد و با توجه به ضعف تیم‌های پایینی، احتمال ماندنش در لیگ کم نیست، اما امیدی به صعود ندارد، در سوی مقابل میدان اما، سیاه‌جامگان به چیزی جز صعود فکر نمی‌کند و با همین هدف، زیر آفتاب زمستانی بندر به مصاف تیمی خواهند رفت که شاید مانع اصلی صعود نکردنشان در فصل گذشته بود؛ بازی پر حرف و حدیث آنها با بندری‌ها در فصل گذشته اگر بدون تشنج و شانتاژ از سوی تیم شهرداری همراه نمی‌شد شاید هم اکنون سیاه‌جامگانی‌ها در لیگ برتر حضور داشتند.

گرچه در آن مسابقه مشهدی‌ها با تمام قوا به مصاف بندرعباسی‌ها رفتند و با تساوی بدون گل بازگشتند، اما در این بازی آن‌ها علاوه بر 2مصدوم‌شان، کادر فنی ناقصی هم دارند. سعید رمضانی که به طور کلی از کادر فنی کنار کشیده و فرزین رکوعی هم به علت مشکلات مالی از ادامه حضورش در کادر فنی سرباز زده است تا سیاه‌جامگانی‌ها هنوز تا تیم شدن فاصله داشته باشند.

شاگردان مهاجری همچنان تا صدر جدول فاصله 5امتیازی دارند و صدرنشین نخواهند شد، اما حداقل اینکه خواهند توانست با نگاهی به نتیجه نفت آبادان در این هفته، برزیلی‌های فوتبال ایران را جا گذاشته و تا رده دوم بالا بیایند تا هفته آینده مهمان خوبی برای بازیکنان آبادانی باشند.

دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان و شهرداری بندرعباس از ساعت 14 و 15 دقیقه در بندرعباس برگزار می‌شود و در دیگر مسابقات این گروه، 15دقیقه پیش از دیدار سیاه‌جامگان، به طور همزمان صنعت نفت آبادان در یک دیدار نه‌چندان سخت در گرگان، مهمان اتکا خواهد بود. پارسه تهران میزبان راهیان کرمانشاهی است که به تازگی علی حنطه را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند و داماش گیلان از شهرداری تبریز با خداداد عزیزی پذیرایی می‌کند. فولاد یزد نیز در شهر خودش میزبان تیم صدر جدولی مس رفسنجان خواهد بود و گل‌گهر سیرجان از پاس همدان دیگر مدعی گروه ب پذیرایی می‌کند.

در گروه اول رقابت‌ها جایی که اهوازی‌ها رده اول و دوم را در اختیار دارند، فجر سپاسی شیراز میزبان آلومینیوم هرمزگان است. مس کرمان با هدایت اکبر میثاقیان میزبان نفت و گاز گچساران بدون عباس چمنیان است و نساجی مازندران در یک بازی دشوار در شهر خودش از استقلال اهواز پذیرایی می‌کند. شهرداری اردبیل و تربیت نوین یزد نیز برگزار کننده دیگر دیدار این هفته هستند و تیم صدرنشین گروه، یعنی فولاد اهواز میزبان نیروی زمینی تهران خواهد بود. در آخرین مسابقه این گروه نیز ایران‌جوان بوشهر مدعی، میزبان گیتی‌پسند اصفهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.