قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: در سال جاری تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی استان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

افزایش 12 درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محسن محمودی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان اینکه 97هزار بیمه شده اصلی در استان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردارند، اظهار داشت: 60 هزار نفر از این افراد را بیمه شده های اجباری و خاص تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته 800 هزار نفر کارگر در کل کشور تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: سهمیه کل استان ایلام در همان سال 92 به پایان رسید و در سال جاری ثبت نام جدید امکان پذیر نگردید.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام به موضوع تجمیع همه بیمه ها در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از آنجا که هزینه های بیمه ای بیمه گذاران این سازمان از محل درآمد خود این افراد تأمین می شود، بنابر این حضور این سازمان بیمه گر در طرح تجمیع از لحاظ شرعی و قانونی اشکال داشت و تجمیع سازمان تأمین اجتماعی دردیگر نهادهای بیمه ای منتفی شد.

محسن محمودی با بیان اینکه در طول 9 ماهه سال جاری 630 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت در حوزه های مختلف به بیمه شده ها پرداخت شده و امسال تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: همگرایی و هم سویی با دیگر صندوق های بیمه گر و ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر به بیمه شدگان، از اولویت ها و برنامه های مهم سازمان تأمین اجتماعی به شمار می رود.

وی به سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در حوزه های نفت، صنعت و طرح های سودآور اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: 17 درصد سهام پتروشیمی ایلام متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و روند سرمایه گذاری این سازمان در بخش های مختلف اقتصادی همچنان در حال انجام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اصلی ترین بیمه گذار در کشور700 هزار میلیارد ریال از دولت طلب دارد، تصریح کرد: این رقم هنوز از سوی دولت پرداخت نشده است و امیدواریم که در این زمینه چاره اندیشی شود.

محسن محمودی از تلاش های خطیر رسانه ها تقدیر نمود و تأکید کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح به مردم می توان اهداف سازمانی را به درستی محقق ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.