قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی، فکری و علمی است و طبیعتا تقابلی هم که با آن صورت می گیرد فرهنگی است و جنبه نرم افزاری دارد چراکه در هر جنگی باید متناسب با سلاح طرف مقابل سلاح تهیه کرد.

ماهیت فکری فرهنگی انقلاب دشمن را ناچار به جنگ نرم کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه درباره ارتباط بین انقلاب اسلامی ایران و افزایش و رشد پروژه اسلام هراسی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: هر نظام فکری فسلفی که در جهان داریم و الان در روی کره زمین طرفدارانی دارد تلاش می کند وفاداران به فکر و اندیشه خود را بیشتر کرده و نیز از کاهش طرفداران فلسفه و ایدئولوژی خود جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز نظام های فکری فسلفی متعددی داریم همچون نظام های سوسیالیستی، کمونیستی یا سرمایه داری و لیبرالیسم، اومانیسم و امثال اینگونه تفکرات؛ اما انقلاب اسلامی ایران با ظهور و بروز و پیدایش خود در واقع یک نوع فلسفه الهی را مطرح کرد که این فلسفه در تعارض با فلسفه های ماتریالیستی و لیبرالیستی است.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: طبیعتا در دنیای امروز آن نظام ها و کشورهایی که بر اساس مبانی فلسفه های ماتریالیستی و لیبرالیستی استوار هستند از انقلاب اسلامی ایران به هراس افتاده اند که در نتیجه این تشویش و ترس، پروژه اسلام هراسی کلید خورده است. اما در کنار پروژه اسلام هراسی، توجه دنیا به ویژه نسل جوان و فرهیختگان و شخصیت های نخبه در سراسر جهان به اسلام بیشتر شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه درباره اینکه چقدر غرب پروژه اسلام هراسی را از طریق نبرد در جبهه جنگ نرم پیش می برد و تهاجم فرهنگی را در این باره تا کجا ابزار خود قرار می دهد، بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران ماهیت فرهنگی فکری و علمی است طبیعتا تقابلی هم که با آن صورت می گیرد ماهیتا فرهنگی است و جنبه نرم افزاری دارد و جنگ نرم و فکری است چراکه در هر جنگی باید متناسب با سلاح طرف مقابل سلاح تهیه کرد، ماهیت انقلاب ایران نیز چون ماهیت فکری فلسفی است دشمن نیز از روش های جنگ نرم و نرم افزاری بهره می برد.

وی با اشاره به ارتباط اتفاقات اخیری که در فرانسه رخ داد و توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) با نزدیکی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: مسائل سیاسی فرهنگی بسیار در هم تنیده اند، محتمل است که این اقداماتی که در اروپا، آمریکا و فرانسه رخ داد به نوعی تحت شعاع قرار دادن توجه جهانیان به انقلاب اسلامی هم تعبیر می شود.

حجت الاسلام غرویان تاکید کرد: البته عوامل دیگری نیز موثر است همچون حرکت هایی که داعش به نام اسلام و پیامبر اکرم (ص) انجام می دهند و چهره ای خشن از اسلام به نمایش می گذارند که در عکس العمل های دشمن بی تاثیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما از دیگر سو نامه رهبر معظم انقلاب نقشه آنها را تا حد بسیار زیادی خنثی کرد چراکه ایشان در سطح جهان به عنوان چهره ای منطقی اندیشه ای معرفی شده اند.

انتهای خبر/

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.