قدس آنلاین:رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد از بازداشت 6 ماهی‌فروش دوره‌گرد در مرکز استان طی یک ماه اخیر با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد.

6 ماهی‌فروش غیرمجاز  روانه بازداشتگاه شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، رضا رحیمی در این خصوص گفت: این افراد به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز حمل بهداشتی ـ قرنطینه‌ای از دامپزشکی و در شرایط کاملاً ناسالم و غیربهداشتی مبادرت به عرضه ماهی در حاشیه معابر عمومی کرده بودند.

 وی ادامه داد: به دلیل اینکه اقدام این افراد بدون اطلاع و نظارت دامپزشکی شهرستان‌های مبدأ و مقصد بوده و نحوه صید و شرایط حمل و نقل این آبزیان از استان‌های شمالی تا بجنورد نامشخص بوده و محموله‌های عرضه شده هم در شرایط غیربهداشتی در معرض فروش گذاشته شده بود، این عمل به منزله تهدیدی علیه بهداشت عمومی قلمداد می‌شود و مطابق قانون باید با آن‌ها برخورد شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: متخلفان یاد شده با حضور به موقع بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بجنورد و هماهنگی مرجع محترم قضایی و همکاری مطلوب نیروی انتظامی مرکز استان، بازداشت و برای طی مراحل قضایی پرونده‌شان به دادگاه معرفی شد و محموله آن‌ها نیز ضبط شد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: خرید فرآورده‌های خام دامی از فروشندگان سیار می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر اندازد.

 رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین تخلفاتی یا مواجهه با هرگونه تخلف بهداشتی دیگر در زنجیره حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با شماره تلفن 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان در آستانه فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تدارک طرح‌های ویژه‌ای، از جمله مهم‌ترین آن‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی در روستاها برای دامداران و توزیع رایگان مکمل‌های خوراکی دام است.

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد در این باره اظهار داشت: این برنامه از روستای «ایزمان سفلی» واقع در نوار مرزی بخش حصارگرمخان آغاز شد و طی آن ضمن برگزاری کلاس آموزشی، ترویجی برای دامداران این منطقه محروم، مکمل دامی رایگان نیز بین بهره‌برداران توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کلاس آموزشی مباحث مختلفی از جمله مهم‌ترین بیماری‌های زئونوز و امراض دامی شایع در منطقه و راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها برای حاضران در مسجد روستا تدریس شد که با استقبال بسیار خوب آنان نیز همراه بود.

رحیمی یادآور شد: در پایان کلاس نیز مکمل‌های تغذیه‌ای رایگان برای 1615 رأس دام سبک و 750 رأس دام سنگین دامداران این روستا توزیع شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت سهمیه مکمل رایگان تعلق گرفته به این شبکه، این طرح تا پایان دهه مبارک فجر در شمار دیگری از روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد و اولویت هم با روستاهای دور از مرکز و دارای محرومیت بیشتر خواهد بود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.