قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: دولت ها در زمینه کارهای فرهنگی و مذهبی همواره یک پایشان می لنگد، انگار این بخش از کارها نذری است.

پای دولت ها برای کارهای فرهنگی لنگ می زند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی در جمع طلاب و مسوولان استان اصفهان در جامعه المصطفی واحد اصفهان تاکید کرد: تأسیس مراکز و پژوهشگاه‌هایی مانند جامعه المصطفی العالمیه بهترین روش و راه ممکن برای صدور انقلاب اسلامی و مکتب نورانی اهل‌بیت به سراسر عالم است.

وی یادآور شد: متاسفانه هیچ کدام از دولت های بعد از انقلاب تا به حال در این بخش نگاه استراتژیک و محوری نداشته اند و این موضوع را با وجود اهمیت و اثرگذاری و با تخصیص اعتبارات ناچیز سطحی و فرعی قلمداد کرده اند.

 رئیس جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: گفتمان انقلاب و اسلام ناب امروز به برکت وجود این نظام مقدس و ولایی است.

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اهمیت اشاعه اسلام و تشیع در جهان تشنه معنویت و حقیقت امروز اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها از چند کشور طلبه خارجی در ایران حضور داشت اما امروز از 120 کشور روحانی شیعه فارسی زبان تربیت می کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هر چه در تربیت طلاب خارجی بعنوان سفیران مذهب و فرهنگ کار شود بازهم ناچیز است اضافه کرد: بیشتر از 50درصد جمعیت هفت میلیاردی دنیا امروز خارج از ادیان توحیدی هستند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در طول عمر فعالیت جامعه المصطفی العالمیه بیش از 30هزار نفر فارغ التحصیل داشته ایم و همین تعداد نیز در حال تحصیل در واحدهای داخلی و خارجی مشغول به تحصیل در سطوح مختلف داریم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان هم با اشاره به فعالیت های این مرکز اظهار کرد: آموزش زبان فارسی اولین اقدام این مرکز برای طلاب خارجی است که ظرف مدت هفت تا 9 ماه انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: امروز در این مرکز از 34 ملیت مختلف جهان محصل و فارغ التحصیل تا سطح سه داریم و سطح چهار حوزوی را نیز بزودی اضافه می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.