«رکود بازار ساخت و ساز مسکن عامل اصلی بحران در واحد‌های تولید کننده آجر ماشینی است و به تبع این رکود امنیت شغلی کارگران شاغل در این واحدها تهدید شده است.»

رکود بازار مسکن شغل کارگران تولید آجرماشینی را تهدید می‌کند

یک فعال حقوق صنفی کارگران در ورامین رکود بازار ساخت و ساز مسکن را تهدیدی برای امنیت شغلی بیش از ۸۰۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه‌های آجر ماشینی شهرستان ورامین دانست.

«حیدر مظاهری» دبیر خانه کارگر ورامین با اعلام اینکه «در چند سال اخیر شاهد رکود شدیدی در صنعت ساختمان بودیم» به ایلنا گفت: رکود بازار ساخت و ساز مسکن عامل اصلی بحران در واحد‌های تولید کننده آجر ماشینی است و به تبع این رکود امنیت شغلی کارگران شاغل در این واحدها تهدید شده است.

به گفته وی، از مجموع واحد‌های باقی مانده تولید آجر ماشینی در منطقه ورامین، امروز حداکثر ۵ واحد آنهم با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار به فعالیت ادامه می‌دهند و باقی واحد‌ها همانند «سفال ران» به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تبعات کسادی بازار ساخت و ساز بر تولید آجر، از دو سال پیش به مرور تولید‌ات خود را متوقف کرده‌اند.

به گفته این فعال کارگری، کارخانجات آجر ماشینی مهم دیگری نیز در وارمین همانند «ایتال ران»، «جام پارس» و «مانا» و... وجود دارند که به صورت نیمه فعال با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

دبیر خانه کارگر ورامین گفت: همچنین کارخانه هایی همانند «آجر ثبات» فعالیت تولیدی دارند که از شرایط بهتری به نسبت سایر کارخانه ها  برخوردارند، ادامه وضعیت به وجود آمده ممکن است به این واحدها و کارگرانش آسیب برساند.

او گفت: اکثر کارفرمایان کارخانه‌های آجر ماشینی دلیل کاهش نیروی کار خود را افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌دانند و می‌گویند افزایش سرسام آور قیمت گاز توان تولید را گرفته است و ناچاریم با حداقل نیروی کار وتولید فعالیت کنیم.

به گفته وی، همچنین این تولیدکنندگان آجرماشینی مدعی‌اند از سال گذشته قیمت آجر هیچ افزایشی نداشته و ادامه این روند، تولید آجر را فاقد صرفه اقتصادی می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    پدر کارگرا رو در اوردن با این رکود.عیدم که رسید.راستی اقای روحانی شما چغدر عیدی میگیری.؟ما کارگرا که هیچی