وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد از 9 میلیون ثبت نام شده بیمه سلامت، هشت میلیون نفر از افراد حاشیه نشین شهری و ضعیف جامعه بوده‌اند.

تلاش برای تدوین لایه‌های حمایت اجتماعی/ ارائه مسکن به خانواده‌های دارای 2 معلول به بالا

 

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ربیعی در آیین تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و مدال آوران بازیهای پاراآسیایی اینچئون و قهرمانان المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: باید افراد بدانند بخشی از جامعه که مردم به غلط گمان می‌کردند که آنها قشر نیازمند و ضعیف بوده و باید به آنها کمک شود امروز قهرمانان جامعه بوده و در ذهن بسیاری قهرمان آفرینی کرده‌اند.

 

علی ربیعی خطاب به قهرمانان و ورزشکاران بازیهای پاراآسیایی اینچئون اظهار کرد: شما باید الگوی توانمندسازی انقلاب اسلامی ایران باشید.

 

وی ضمن اشاره به اینکه جامعه ما نیازمند بانشاط شدن است ادامه داد: جامعه برای با نشاط شدن نیاز به موفقیت دارد و شما الگوی موفقیت هستید.

 

ربیعی همچنین ضمن اشاره به دهه مبارک فجر عنوان کرد: می‌خواهم در سالگرد انقلاب اسلامی به مظلومیت انقلاب اشاره کنم زیرا متاسفانه ما توانایی آن را نداشتیم که آنچنان که باید از گوهرهای انقلاب استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: در عرصه‌های سیاسی نیز آنچنان که باید نتوانستیم از دستاوردهای انقلاب بهره مند شویم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه انقلاب به ما استقلال داد اما ما هنوز از برکات آن به خوبی استفاده نکرده‌ایم گفت: امروز جامعه به یمن انقلاب زیر و رو شده است و هنوز هم نمایندگان مجلس از افراد حاشیه‌نشین هستند و این نشان دهنده زیر و رو شدن جامعه به یمن وجود انقلاب است.

 

وی همچنین ضمن بیان اینکه خود من هم کارگر بوده و امروز وزیر شده‌ام و این نیز از برکات انقلاب است، وزارت خدمت به مردم بوده و غیر از آن خیانت است اظهار کرد: با وجود انقلاب افرادی که در حاشیه بودند به میدان آمدند و انقلاب تا زمانی که انقلاب است باید به تمام گروه‌های خاموش جامعه به عنوان نیرویی عظیم نگاه کرده و به منزلت آنان توجه کند.

 

ربیعی همچنین عنوان کرد: اگر امروز دشمنان ما حاضر می‌شوند با ما قدم بزنند در حالی که زمانی به ما نگاه هم نمی‌کردند و می‌گفتند عقب بایستید، همین که تحقیر می‌شوند اینها از افتخارات انقلاب ماست و این نشان دهنده گسترش و نفوذ انقلاب است و انرژی هسته‌ای نیز هزینه عزت کشور و ملت ایران است و ما هزینه عزت ملت خود را می‌پردازیم.

 

وی در این باره تصریح کرد: باید فرهنگ غلط سیاه نمایی‌ها را پاک کنیم زیرا سیاه نمایی‌هایی همچون هیچ کس در ایران به جایی نمی‌رسد، آینده بدتر از دیروز است، مرغ همسایه غاز است و غیره، جفا به انقلاب است و باید ثابت کنیم می‌توانیم موفق شویم.

 

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در عرصه‌های مختلف خوب کار کرده‌ایم و هنوز هم می‌توانیم حتی با نفت 40 دلار هم ادامه دهیم و به اهداف خود برسیم.

 

وی همچنین ضمن اشاره به واگذاری 20 هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان بهزیستی کشور تا پایان سال آینده گفت: در تلاش هستیم حدود 20 هزار واحد مسکونی دیگر را از طرف وزارتخانه به دستگاه دیگری واگذار کنیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: تا دو سال آینده هیچ خانواده دو معلول به بالا نیز بدون مسکن نخواهند بود.

 

ربیعی همچنین خبر داد: در تلاش هستیم تا نیمه سال 94 نیازمندی‌های اولیه معلولان شدید را کاملا رفع کرده و به آنها پاسخ دهیم.

 

ربیعی همچنین در خصوص اشتغال گفت: در زمینه اشتغال کار بزرگی در حال انجام است و بناست که تمامی خروجی‌های سازمان بهزیستی کشور که فاقد پدر و مادر هستند تا پایان سال 93 شاغل شده و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، صندوق‌های مختلف، شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ و غیره هیچکدامشان بدون اشتغال نخواهند ماند و امیدواریم در اسفندماه سال جاری از این طرح رونمایی شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: ما قبول داریم در کار خود نقطه ضعف و کمبود داشته و از ناتوانی‌های خاصی برخوردار بوده‌ایم اما تلاش می‌کنیم در دولت تدبیر و امید بتوانیم سیاست‌های منسجم رفاهی را پیاده کنیم و لایه‌های حمایت اجتماعی را نیز تدوین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.