یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: برخورد سلیقه‌ای آمریکا در قبال ابوطالبی، فرد معرفی شده ایران برای نمایندگی در سازمان ملل، باعث نمی‌شود که ایران جای نماینده خود در سازمان ملل را خالی بگذارد.

فلاحت‌پیشه: انتخاب نماینده ایران در سازمان ملل بر اساس منافع صورت گرفت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به معرفی خوشرو به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: به عقیده من تعلل در معرفی نماینده ما در سازمان ملل بیش از این جایز نبود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: با توجه به شرایط موجود برای جمهوری اسلامی صلاح نبود که بیش از این ایران جایگاه نماینده خود در سازمان ملل را خالی بگذارد به همین دلیل ایران خوشرو را معرفی کرد.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها از قوانین مقر یا مقررات مقر عدول کرده‌اند، افزود: در معاهده مقر سازمان ملل احترام به حقوق کشورها و به رسمیت شناختن آنها بارها مورد تاکید قرار گرفته است و بنابراین قوانین اگر نماینده‌ای از سوی کشوری برای حضور در سازمان ملل معرفی می‌شود باید طبق موازین بین‌المللی کارهای آن را صورت بدهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: وقتی نماینده‌ای که از سوی اعضای سازمان ملل برای حضور در این سازمان معرفی می‌شود هیچ نوع اقدامی علیه کنوانسیون‌های بین‌المللی انجام نداده است هیچ کشوری از جمله آمریکا حق مخالفت با حضور آن را ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در رابطه با ابوطالبی برخوردی سلیقه‌ای داشتند، گفت: با این وجود این برخورد سلیقه‌ای و مواضع نادرست آمریکایی‌ها در قبال ابوطالبی نباید باعث می‌شد که ایران جای نماینده خود در سازمان ملل را خالی بگذارد زیرا این اقدام برخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.